Hoe en waar speel ik deze laatste flageoletnoot?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Muziek
1.7K
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Ik bedoel dus op gitaar
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Speel je met plectrum?
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Nee ik speel niet met plectrum.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Volgens mij moet je die met een pinch-harmonic spelen, ik kan geen noten lezen dus ik kan je niet vertellen op welke fret je die pinch-harmonic moet spelen om deze noot te halen. Met een pick kun je dat heel makkelijk doen door de pick heel hoog vast te pakken zodat je duim ook de snaar lichtjes meepakt. Zonder pick pinch harmonics spelen kun je zien in het filmpje: https://www.youtube.com/watch?v=5vxfgSDMDCg

Antwoorden (1)

Het is de hoogst si (b) op gitaar op het 19 de vakje, pink dus op het laatste halve fretstaafje ( bij de klassieke gitaar ).
Toegevoegd op 17 mei 2018 07:50: afbeelding
Plaatje bij antwoord
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Er staat 'harm' bij, dus lijkt mij dat je het via (pinch)harmonics moet spelen?
Z512099
5 jaar geleden
Het is een natuurlijke flageolettoon, er staat ook XIX, dus te nemen op het 19 de.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
"Het is een natuurlijke flageolettoon"
Wat is dan een natuurlijke flageolettoon t.o.v. van een normale noot? Het is toch dat je 'm met de duim een beetje dempt zodat je de harmonische boventoon hoort?
Z512099
5 jaar geleden
Een natuurlijke flageolettoon bijv. op het 12 de fret op de losse e-snaar een weinig indrukken met linkerpink en rechts aanslaan, een kunstmatige flageolettoon kan je overal laten klinken, linkervinger drukt dan op willekeurige fret op snaar en rechts met wijsvinger en middelvinger (V - vorming) plukken...zo heb ik het toch op school geleerd.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Enorm bedankt! Iedereen. Ik heb hier echt iets aan.