Hoe voorkom je dat je pijn in je (rechter) schouder krijgt bij het gitaarspelen?

Misschien een andere houding aannemen, meer ontspannen? Maar hoe dan?

Weet jij het antwoord?

/2500

Hoelang speel je dan al? Al je net bent begonnen is dat logisch. Net als zere vinger toppen. Hopelijk zal je er aan wennen. Tenzij je als er als een gebochelde bij zit. Dan moet je wel aan je zit houding werken....of gaan staan.. :)

meer ontspannnen . als je te lang een houding aan neemt worden je spieren lam.

Niet ontspannen. Helaas weet ik niet of je klassiek speelt of niet. Zorg ervoor dat je schouders gelijk staan. Speel je met voetenbank?

Gewoon losjes met je rechterellboog op de zijkant van je gitaar rusten door ook een gemakkelijke,relaxte zithouding aan te nemen. Ik weet wel overigens wat je bedoeld: ik speel ook nog maar een paar maandjes gitaar en ik krijg ook rode,zere vingertoppen trouwens enzo,maar tja,dr komt op de duur wel eelt opgroeien ofzo. ee,jij ook suuces met je gitaatrspelen....;-D

Eelt op je vingers kan en zal je moeten kweken. Maar pijn aan je schouder duidt op een verkeerde houding. Dat is niet iets waar je aan gaat wennen en uiteindelijk zal het tot rsi-achtige blessures leiden. Jouw vraag is sec niet te beantwoorden. De enige manier om te bepalen hoe je het voorkomt is door te zien hoe je er bij zit. Ik kan je alleen maar adviseren om een houding te vinden waarbij je de pijn niet hebt. Inderdaad kan een voetenbankje helpen, veel klassieke gitaristen gebruiken dat. Kan eventueel ook zijn dat je een gitaar hebt die ergonomisch onhandig is (bijv. een jumbo-gitaar). Toegevoegd na 1 minuut: Je kan ook eens bij de bronverwijzing kijken.

Bronnen:
http://users.skynet.be/bk230553/page3.html

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100