Wie zong "Killing me softly" in de zomer van 1996?

Al enige tijd ben ik tevergeefs op zoek naar de versie van "Killing me softly" die ooit een zomerhit was in (ik denk) het jaar 1996, maar het kan ook '95 of '97 zijn geweest.

Het ging in elk geval NIET om de hip-hop-versie. Wie weet om welke coverversie het gaat?

Toegevoegd na 21 minuten:
So far al zeker niet:
- The Fugees
- Regina Saraiva
- Roberta Flack
- Tori Amos
- (?) Margriet Eshuijs -> niet gevonden

Toegevoegd na 34 minuten:
So far al zeker niet:
- The Fugees
- Regina Saraiva
- Roberta Flack
- Tori Amos
- (?) Margriet Eshuijs -> niet gevonden
- Lori Lieberman

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek
2.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan ben je op zoek naar de versie van een nummer dat GEEN hit is geweest (dus dat klopt even niet).
De enigen die met dit nummer hebben gescoord zijn The Fugees en Roberta Flack. De rest heeft de hitparade niet gehaald.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hmmm, ikkeniewete... daar zeg je zoiets... 't Was in elk geval heel populair en pas uit die zomer. We hadden het singeltje mee naar Frankrijk met een aantal mensen en toen we twee maanden later terugkwamen, draaide het nog op de radio. Maar misschien draaide toen idd een andere versie, zoals die van de Fugees misschien... Hmmm... in elk geval klinkt de stem heel erg als die van Lauryn Hill (misschien was ze het wel), maar ik zoek in elk geval een versie zonder dance/hiphop erin. En die vind ik maar niet met deze stem.

Antwoorden (9)

Volgens mij heeft Margriet Eshuis dit ook gezongen, maar was het niet het origineel..... Ik zoek nog ff verder
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
....lauryn hill...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vind nergens een versie (so far) van Killing me softly door Margriet Eshuijs. Even checken voor Lauryn Hill...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De stem van Lauryn Hill lijkt er wel heeeel erg sterk op... heeft zij ook een versie gezongen zonder het hiphop-tussenstukje dat zo bekend is van de Fugees?
the fugees
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Idd, de fugees hebben een hiphopversie. En het is juist NIET die ik zoek, helaas.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wel hip maar niet hop
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
"Killing Me Softly with His Song" is a 1971 song composed by Charles Fox and Norman Gimbel. It has been covered by numerous artists, most notably by Roberta Flack whose version topped the U.S. pop singles charts and won a Grammy Award; and The Fugees whose rendition charted at number two, contributing to their Grammy Award-winning album, The Score.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
http://en.wikipedia.org/wiki/Killing_Me_Softly_with_His_Song
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vrijsimpel, ik had inderdaad ook al zitten zoeken op Wikipedia, maar werd er niet wijzer van helaas...
Regina Saraiva wellicht, dance versie

Toegevoegd na 11 minuten:
Die was het dus niet, heb nog een nieuwe gevonden van Lori Lieberman, zie filmpje
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het zijn er meerdere geweest is dat jaar, maar deze van Tori Amos is heel erg mooi:
http://youtu.be/O_V4DWK_D5Q

Verder heeft Lori Liebermann het gezongen in 1996, en ook Roberta Flack (origineel) samen met de Fugees.

Toegevoegd na 5 minuten:
Lori Lieberman is al toegevoegd door Ridiculous, hier nog de versie van Roberta Flack met de Fugees:
http://youtu.be/Q0MieWsN6Z8
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tori Amos en Lori Liebermann zijn het inderdaad niet.
En toegegeven Roberta Flack met de Fugees klinkt erg mooi, maar 't is niet de versie die regelrecht naar mijn ziel gaat zoals de versie die ik inmiddels al jaren zoek. Ik begin te denken dat het de stem van Lauryn Hill is... maar heeft zij een versie die eerder klinkt als het origineel dan als de dance/hiphopversie?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sorry Vierkantswortel, maar van Lauryn Hill kan ik ook alleen maar de hiphopversie vinden, zowel op You Tube als op het net.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
FYI: het origineel is van Lori Liebermann. 'Killing me softly' is één van die gevallen waar de cover bekender is dan het origineel.
Luther Vandross (1994)?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mooi, maar 't is deze niet. Was een vrouwenstem, bedenk ik me nu.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kermit Ruffins???
http://youtu.be/6mUrXMY2KjA
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Helaas ook niet Kermit Ruffins... nog steeds zoekende... :-(
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn bronnen zijn uitgeput.....succes
Lauren hill
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het zou wel eens de stem van Lauryn Hill kunnen zijn, maar heb je toevallig een link naar een versie zonder hiphop/dance ?
Is het niet het nr van de fugees maar dan accapella ofwel acoustich of hoe je het schrijft
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het werd gezongen door een vrouwenstem.
Alicia Keys blijkt het ook te hebben gezongen. Wellicht is dat de versie die je zoekt:
Amadea
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat was het ook niet... blijkbaar echt niet zo'n makkelijke zoektocht...
Guys 'n Dolls zongen het ook maar terug in 70ér jaren