Door wie worden de elektronische muziek afkortingen bedacht?

Af en toe kom ik van die afkortingen tegen (Deadmau5+wolfgang gartner - Animal rights >>MAU5028<<) door wie worden deze afkortingen bedacht?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek
1.1K

Het beste antwoord

MAU5028 is in dit geval de code van de uitgave. Daarmee wordt het album, de single, of de EP bedoelt. Die code is bedacht door de platenmaatschappij, en helpt hun, en muziekwinkels om het boeltje overzichtelijk te houden. Het gaat dus om een cataloguscode.

Weet je trouwens waar de naam Deadmau5 vandaan komt? Deadmau5 is een behoorlijk bekende DJ, en was in de dagen voor zijn carriere als DJ een IT-er. Op een gegeven moment wilde hij een onderdeel van zijn computer vervangen, en maakte om dat te kunnen doen zijn computer open. Tot zijn grote verbazing trof hij in de computer een dode muis aan. Hij vertelde dit op een chatkanaal, en al snel werd hij bekend als 'the dead mouse guy'. Toen hij bekender werd als DJ verkortte hij dit voor het gemak tot Deadmau5 (de 5 is de S, dus eigenlijk is het deadmaus). What's in a name? ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geweldig verhaal, maar ik wist het al;)

Andere antwoorden (1)

Dit is de code die door het label (in dit geval van deadmau5 zelf) eraan brengt het is dus de 28ste release van Mau5trap Recordings. MAU5XXX MAU5001 zal dus de eerste plaat/cd van Mau5trap Recordings zijn. Soms MAU5000

Toegevoegd na 2 minuten:
Plaatje van de eerste Mau5trap Recordings plaat. MAU5001