Wat is een goed programma om hardstyle mee te maken?

Ik ben op zoek naar een programma waarmee je goede hardstyle kunt maken. Ik heb al een paar programma's gebruikt maar ik krijg niet die echte hardstyle sound, vooral die bas.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Muziek
12.5K

Antwoorden (2)

Probeer FLStudio eens, maar verwacht geen wonderen, je kunt hier prima hardstyle of wat voor muziek dan ook mee maken maar het is uiteindelijk jouw fantasie en creativiteit die bepaald of er wat goeds uitgerold komt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar hoe kan je daar dan die typische hardstyle sound in maken? Kan dat met de sounds van het programma zelf of moeten daar plug-ins voor komen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kan plug-ins gebruiken maar het gebeurd ook veelal met samples, kijk eens op Isohunt, daar vind je véél hardstyle samplepacks. http://isohunt.com/torrents/?ihq=hardstyle+samples
x-muziekstijl maak je niet met y-programma. Er zijn een tiental bekende muziekprogramma's waarmee je theoretisch elke muziekstijl mee kan maken. Door het gebruik van (hardstyle)samples en VST-plugins (synths bijv.) kan je heel snel al iets laten klinken als hardstyle. Een muziekprogramma kies je door wat te spelen met verschillende muziekprogramma's, en diegene te kiezen die bij je past, je kan ook met twee programma's tegelijk werken en vaak de een als een VST-plug-in laden in de ander.

Reloop (tracker)
Ableton Live (loop based)
FL STudio (simpel te doorgronden)
Reason (synth/drumcomputer emulatie)
Reactor (zelf synths maken)
Cubase (uitgebreid)

Als je wil weten hoe je een bepaald geluid maakt/reproduceerd moet je even op youtube kijken, als het een synthbass is wordt er wel gezegd welke VST-synths je er goed voor kan gebruiken. Als het een kick is (bass drum) is het een kwestie van de goede samples te vinden misschien nog met een effect erover.

Toegevoegd na 2 minuten:
Weet niet of dit is wat je bedoelt, maar dit het stikt avn dit soort filmpjes op yt.