Is er gratis software waarmee ik mijn laptop als gitaarversterker kan gebruiken?

Het liefst ook met een paar effecten, maar dat is niet perse nodig. Ik hoop dat iemand me kan helpen!

Toegevoegd na 20 minuten:
Ik heb dus een kabel van grote naar klein jack, dus die kan ik in mijn microfoon-ingang van mijn laptop doen,
maar nu wilde ik daar dus graag een gratis programma voor hebben, waardoor ik meteen kan horen wat ik speel!

Weet jij het antwoord?

/2500

Ja, dat is er zeker! Je hebt allemaal verschillende soorten software, maar het makkelijkste is om een Toneport te kopen, van Line 6 is dat. Dit is een apparaatje dat je neerzet naast je laptop (of computer, kan allebei) en dan kan je hem koppelen met je laptop. In dat apparaatje doe je dan je kabel die vanaf je gitaar loopt en met het programmaatje dat erbij zit (Gearbox), heb je iets van 100 verschillende geluiden, variërend van clean tot echt metal. Ook heb je allemaal effecten zoals Delay, Phaser, Chorus en Distortion. Ik gebruik dat zelf ook sinds een paar jaar en het geluid is echt heel erg goed. Ik gebruik daar zelf Audacity bij om op te nemen, niet heel ideaal als je echt professioneel wilt opnemen, maar als je het gewoon wilt gebruiken om jezelf terug te horen of naar anderen te sturen, is dat heel handig. De UX1 versie van Toneport is volgens mij rond de 100-120 euro en dan heb je dus dat apparaatje en Gearbox, dus met alle geluiden. Toegevoegd na 3 minuten: Je kunt trouwens op YouTube kijken naar reviews van Gearbox, dan weet je een beetje wat voor geluiden erbij zitten en hoe het eruit ziet. Je hebt ook andere software, zoals Guitar Rig 4, maar vaak kost dit zelf al 100 tot zelfs 400 euro, verschillend per softwarepakket, dus ik zou je wel Gearbox aanraden dat er dus al bij zit.

Bronnen:
http://line6.com/toneportux1/

Via ebay.com (usa) kun je heel goedkoop licenties overnemen van eerder versies van dit soort software, niet gratis maar wel voordelig, zeker met de waarde van de dollar ;-)

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100