Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe kan het dat mensen met muziek talen zijn geboren of aanleg hebben terwijl muziek door mensen is verzonnen (de intrumenten en dat soort dingen) ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek
946

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

De eerste die muziek "hoorde"in zijn omgeving en het na kon doen heeft al talent gehad. We hebben allemaal wel talenten waar we niets mee doen, omdat we niet beseffen dat we ze hebben.Niet alleen bij muziek.
Als je nooit reist weet je niet of je het talent hebt om lang onderweg te kunnen zijn.
Muziek is niet door mensen verzonnen, ze hoorden vogels, en de wind in de bomen ruisen en ze maakten daar muziek vn met instrumenten. Het was er al , ze hoefden het alleen maar te ontdekken
(Lees meer...)
12 jaar geleden
Hier kan je natuurlijk veel over twisten. Maar een logische verklaring lijkt me dat mensen al zo lang met klanken en geluid bezig zijn dat het misschien erfelijk is. Bovendien lijkt het me dat je beter in muziekinstrumenten bespelen bent als je hier veel mee te maken hebt gehad in je jongste jaren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eerst geplaatst als reactie maar nu besef ik me dat ik de vraagsteller meer een antwoord heb gegeven. Vandaar:

Waarom niet? Voordat muziek bestond gebruikte de Neanderthaler zijn stembanden, of luisterde naar de vogels. Of hoorde muziek in zijn hoofd.

Daarnaast is muziek spelen net als breien bijv (wat de oervrouwen deden).

Elk activiteit bestaat uit onderdelen die in de natuur voorkomen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding