ik heb wat problemen met de piano, staat in de beschrijving, heeft iemand tips voor me?

wanneer ik comptine d'un autre ete l'apres midi van yann tiersen speel heb ik bij het eerste gedeelte (L-hand E-E B G-E B D-D B G-D B etc.) (R-hand G F# G BCB F# G F# GAG etc) dat mijn linkerhand heel snel gaat waardoor ik fouten maak. dit doe ik omdat mijn rechterhand snel moet gaan omdat het anders niet mooi klinkt. als ik met mijn rechterhand snel ga ga ik automatisch ook snel met mijn linkerhand. heeft iemand tips voor me waardoor ik rustig met mijn linkerhand kan gaan en wat sneller met mijn rechter? Bvd

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek

Het beste antwoord

ik speel t zelf ook, geweldig stuk!
Ik kan alleen zeggen oefening baart kunst..
Ik oefende eerst de linker hand veel zodat dat natuurlijk gaat en daarna breide ik het uit met de linker hand.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Twee linkerhanden ? ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hihi. ik vind het ook zo mooi. ik kon de linker hand al voordat ik een keyboard had, heelveel geoefend. ik kan het ook wel. alleen als de rechterhand er bij komt maak ik soms hele domme fouten ):
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hahaha ik bedoelde idd de rechter hand als twee :P

Andere antwoorden (1)

Je kunt je onafhankelijkheid van je handen trainen. Dat kan mbv vingeroefeningen. Probeer eens de methode Hanon. Je pianoleraar kent dat wel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik krijg geen les ;$ ik ken ook niemand die het kan behalve een klas genoot, ik vraag het wel aan hem :)