Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

ik heb nu sinds een weekje een gitaar maar ik weet niet hoe ik nu verder moet komen? lees beschrijving

ik kan nog niks en dat boekje dat erbij zat is te moeilijk wat kan ik nu doen om verder te komen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek
754

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (11)

Wat denk je van een paar gitaarlessen nemen?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op les gaan, kijk of er een muziekschool is in je woonplaats,of hang bij de supermarkt een briefje op dat je lessen zoekt.
Dan weet je tenminste zeker dat je de basis goed aanleert
(Lees meer...)
12 jaar geleden
Het beste is om les te gaan nemen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zoek op internet het nummer 'nothing else matters' op, van Metallica. dat is lekker makkelijk om mee te beginnen. 4 akkoorden en dan maar oefenen de hele week! alle standen van je vinger kan je vinden op internet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vind je dat een makkelijk nummer om mee te beginnen? Misschien alleen de intro, daarna is dat echt niet makkelijk voor een beginner :P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb het alleen over de accoorden. Em, D, C en dan nog een keer G ertussendoor. dat vind ik een goeie start ja. je moet het gewoon minimaal houden qua aanslag
Op les gaan is het beste wat je kan doen, maar voor gratis alternatieven zijn er mensen die op youtube en soortgelijke sites les geven. Soms hebben ze ook een website voor verdere uitleg en lesmateriaal.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan heel veel doen:

- Op les gaan
- Je lievelingsnummers opzoeken op Google (bijv. als je Paradise by the Dashboard Light van Meatloaf wilt, typ je in "meatloaf paradise by the dashboard light tabs") Tabs lees je als volgt: je ziet 6 lijntjes. Het bovenste lijntje is de onderste snaar (de hoge E) Het onderste lijntje is de bovenste snaar op je gitaar (de lage E) Op al die lijntjes staan getalletjes. Als er op het bovenste lijntje een 7 staat, betekent dat de 7e fret van de hoge E. Snap je?
- Koop de 2 boeken "FastTrack" en "Rock Basics" Deze kun je gewoon kopen bij een muziekwinkel.

Als je op les wilt, wil ik dat wel doen (prive les dus) Mijn leraar doet het voor 12,50/half uur, en ik wil het wel voor iets minder doen. Woon je inde buurt van Almelo?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb zelf gitaar leren spelen. Eigenlijk is het zeer simpel als je een paar veel gebruikte akkoorden kent. Ik zou zeggen zoek je favoriete nummer op google met de akkoorden. Akkoorden die je miet gebruiken zoekje ook op google afbweeldingen. Bijv: Am, Dm, C, D, Bm, E, Em zijn de meest voorkomende akkoorden. Succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Of een leuk gitaarboek kopen, check bijv eens http://www.richwood.nl
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
niet op gitarales gaan, en als je het wel doet kan je er wel wat aan hebben maar neem dan zowiezo privé les.
en als wat je nu te moeilijk vind nou elke dag probeert en probeert, blijft t eerst moeilijk, maar je zult verbaast zijn hoe goed en easy het zal gaan na een tijdje;p
verder de akkoordenvan hierboven ergens opgenoemd zijn indd goede akkoorden om mee te beginnen^^
op internet kan je trouwens ook van die korte stukjes vinden om je vingers eerst te trainen zoals smoke on the water (niet heel t nummer maar het korte stukje^^)
succes^^
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan op Google tabs opzoeken van nummers, op Youtube zijn er ook soms online lessen waar je wat van op kan steken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
akkoorden leren:

A tm G en daarvan ook de 7 de mineur en de mineur 7 akkoorden

de de F gelijk als barre akkoord aanleren zo ook de B!!!!

als je deze akkoorden volledig onder de knie hebt (met zelf studie ben je dan een paar weken zoet) kan je de kruis en mol akkoorden leren.

maar richt je eerst op bovenstaande.

dus

A, A7, AM, AM7

B, B7, BM, BM7

C, C7,......t/m F

Toegevoegd na 1 minuut:
t/m F = t/m G
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding