moet je op een klein feestje mixen?

ik heb een numark mixtrack pro en ga op kleine feestjes optreden maar moet je daar mixen want het klinkt dan soms live nog wel raar

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek

Antwoorden (3)

Als het nog raar klinkt, dan is het volgens mij nog niet goed genoeg, en dan kun je het maar beter op kleine feestjes uitproberen dan op grote.

Verder zou ik niet weten waarom je op kleine feestjes niet zou kunnen mixen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het mixen zorgt ervoor dat er geen "stiltes" vallen tussen de muziek door. Vaak is het op een feestje niet goed als er een stilte valt. Je kunt de platen aan het eind gewoon net in elkaar over laten lopen, zodat je stiltes voorkomt. Mixen tijdens de platen is niet altijd nodig, dat ligt natuurlijk ook aan de muziekgenre.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je als DJ bekend wilt worden, dan ja. Oefening baart kunst, en live klinkt altijd anders dan opgenomen.

Anders dan draai je gewoon muziek en doe je een fade-out van het ene nummer en tegelijk een fade-in van het volgende nummer.