Wat betekent explicit bij iTunes?

Bij iTunes zie je soms achter liedjes staat 'explicit' in een rood kader. Wat betekent dit/wat wordt hier mee bedoeld?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek
14.2K

Antwoorden (3)

wordt mee bedoeld dat de tekst van een nummer aanstootgevende taal kan bevatten en dat de evt clip aanstootgevende beelden kan bevatten.

Toegevoegd na 7 minuten:
Explicit betekent in het Nederlands vertaalt onder andere ondubbelzinnig.
AlphaLimaSierra
12 jaar geleden
Het betekend dat sommige woorden in de tekst grof en kwetsend kunnen zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Denk maar eens aan het explict lyrics, parental advisory. Dit staat vaak op muziek albums, wat zoiets betekent als aanstootgevende teksten.

Explicit heeft in het Nederlands een andere betekenis. (meerdere.)