Onder welk popgenre zou je de groep ABBA het beste kunnen plaatsen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek
1.3K

Het beste antwoord

Abba valt onder deze genre(s)

Europop;

Pop;
Disco;
Rock-'n-rol.

Toegevoegd na 1 minuut:
Kijk rechts op achtergrondinformatie:

http://nl.wikipedia.org/wiki/ABBA
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou, als je muziek van ABBA rock-'n-roll noemt moet je toch eens goed naar échte rock-'n-roll luisteren.

Andere antwoorden (4)

Op diversen site's word hun muziek onder DISCO gerangschikt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik dacht dat het onder "middle of the road"viel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Glamourpop, Middle-of-the-Road. Ik vind het één-oor-in-andere-oor-uit-muziek.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gewoon: populair.

In hun hoogtij dagen was hun muziek gewoon populair voor een heel breed publiek.

Ze hebben zeker disco nummers en ballads, maar over het algemeen kun je het toch het best beschouwen als populair.

Men vond dat ze er goed uitzagen, en hun nummers waren zo veelzijdig van aard dat ze telkens nieuwe fans aan wisten te spreken.

Ze wonnen ook het eurovisie songfestival en ook daar kijkt een heel breed publiek naar.