Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is er een minimale leeftijd voor concerten?

Ik wou graag naar een death metal concert, maar mag je daarheen als je 13 bent?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek
15.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad niet te ver vooraan en al helemaal niet bij de boxen, dat gaat knoerthard. Ik ben vaker bij concerten geweest waar ik jongeren onder de 16 heb gezien. Zij hadden allemaal oordoppen in. Dat is wel aan te raden.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik werk zelf in een poppodium (Perron55) en wij hanteren een minimum leeftijd van 16 jaar, tenzij van te voren anders aan gegeven (Bijvoorbeeld op de website). Verder mogen mensen onder de 16 jaar altijd onder begeleiding mee naar binnen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Vraag een volwassenen mee, dan mag je zeker
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik weet nog niet zeker of ons pap mee gaat maar ik ga waarschijnlijk wel met mijn vriend, in mijn eentje ga ik niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is in iedergeval verstandig. Hoe oud is je vriend?
Dit had ik van een site: Wij hanteren een adviesleeftijd van 16 jaar en adviseren voor kinderen en jongeren onder de 16 jaar begeleiding van een volwassene.
Uiteindelijk is het aan de ouders om te bepalen of zij hun kinderen zonder begeleiding naar een concert willen laten gaan.

In sommige gevallen komt het voor dat er wel een minimum leeftijd wordt gehanteerd. Dit vermelden wij dan altijd op de evenementenpagina van het betreffende evenement.

Dus je zou kunnen kijken op de site van het concert of er staat of er een minimumleeftijd is voor dat concert.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is afhankelijk waar het concert word gehouden. Sommige zalen hanteren een huisregel. Ze hanteren een adviesleeftijd van 16 jaar en adviseren voor kinderen en jongeren onder de 16 jaar begeleiding van een volwassene.
Uiteindelijk is het aan de ouders om te bepalen of zij hun kinderen zonder begeleiding naar een concert willen laten gaan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
er is waarschijnlijk geen minimale leeftijd, maar het kan zijn dat er dronken mensen, ongure types zijn die je lastig gaan vallen. ik zou daarom altijd een volwassene meenemen. dus je kan gwn op iedere leeftijd gaan, maar je moet wel oppassen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding