Hoe werkt Guitar Pro 6

Ik heb een nummer gedownload en die kan ik openen...tot zover...nu zie ik zeg maar bladmuziek ervan, maar ik wil graag zien wat de akkoorden ( D E G etc)zijn en hoe ik die moet pakken ,zodat ik langzaam kan meespelen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek
1.4K

Antwoorden (2)

Je zou je vraag op dit forum kunnen neerleggen van guitar pro 6 liefhebbers.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je een akkoord hoort in dat programma, betekent dat dus dat hij erin geschreven staat. Vaak heb je in een lied meerdere sporen (bijvoorbeeld op spoor 1 gitaar, spoor 2 basgitaar etc.) en als je het juiste spoor vindt, weet je dus hoe je een bepaald akkoord moet pakken. Stel dus dat op spoor 1 de gitaartrack zit, dan moet je spoor 1 aanklikken en dan zie je de tabs staan. Ik weet niet of je tabs kan lezen, aangezien je hebt over bladmuziek hebt en je ook niet zegt voor welk instrument, maar als je gitaar speelt, dan weet je in iedere geval hoe de akkoorden moeten.

En nog een tip, op www.ultimate-guitar.com vind je enorm veel liedjes die je met Guitar Pro kan openen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Smells like teen spirit bestaat uit powerakkoorden, uit mijn hoofd F, A#, G#, D#, dus dat weet je dan al :P Ik heb zelf geen Guitar Pro 6, maar ik weet wel in GP5 dat je je frettenhals kan zien: je moet beeld aanklikken en dan Gitaar Hals. Ik weet niet hoe dit is in Guitar Pro 6, maar je ziet hier dus per maat (dus tussen de twee streepjes) wat er gespeeld wordt. Is dit een akkoord, dan zie je hoe het akkoord eruit ziet. Maar binnenkort ga ik ook Guitar Pro 6 kopen, dan kan ik je waarschijnlijk alles vertellen aangezien het niet heel anders zal zijn als GP5 :P