Ik zoek bepaalde sfeermuziek, gevoelsmuziek. iemand leuke ideeen?

[en waarom vind je t zo mooi?]

Ik hou van een zeer breed scala aan muziek, ben altijd op zoek naar meer titels om naar te luisteren.

ik luister bijv:

Sarah Maclaughlan: fumbling towards extacy
een spanish rumba guitar instrumental
René Froger: naked for me
Katie Melua: halfway up the hindu kush
fleetwoodmac: albatross

ragtime
blues
soul
R&B
country
classic
rock
folk
jazz
house
trance
populair
welsh (noirin ni riain)

en een verbazende hoeveelheid authentieke folk muziek uit peru, bolivia, china, ierland, schotland,
hier en daar wat specifiek indiaans, en india's.
wat ravi shankar citar...

wat ik NIET mooi vind is disharmonieuze piepkrasmuziek. atonale jazz...

ik sta dus open voor bijna alles en zoek alleen titels van muziek die jullie ECHT goed vinden. of het nou gangbaar/populair is of niet. en dus eigenlijk uit alle stijlen.
kom maar op!

bedankt!

Toegevoegd na 49 minuten:
* ik zoek ALLES op.. maar t duurt wel effe ;-)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Muziek
1.5K

Het beste antwoord

Ik raad aan : Stephen Kent. Supermooie instrumentale muziek met drums en didgeridoo. Op de link hieronder kun je wat samples beluisteren.

Of misschien Glen Velez. Een frame drum speler met lekkere ritmes. De cd Rhythms of the chakra's is erg mooi.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
stephen kent. Wauw. die gaat direct in de collectie... mooi zeg!!
die andere moet ik nog luisteren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit vind ik op dit moment de allermooiste vondst! bollywood fantasia vind ik spectaculair mooi! verder: iedereen bedankt voor zijn geweldige bijdragen!

Andere antwoorden (10)

"The Harry Lime Theme" uit de film "The Third Man" van Anton Karas.
Mooie citermuziek met zeker sfeer en gevoel. Mocht je die gaan zoeken: je hebt een korte en een lange versie. De laatste is het mooist.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ok. zoeken begonnen. leuk :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
yep, mooie, dankjewel. ik heb er nu een van 2.56 m.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die van mij duurt 3:18, maar er zijn meerdere uitvoeringen van en veel gecoverde. De originele is van Anton Karas.
Hoi Freebird, op je profiel stond je geslacht niet ingevuld. Het is dus lastig een passende tip te geven. Gesproken voor mezelf:
Je moet er van houden, maar de cd 'Breakaway' van Kelly Clarkson is echt een heerlijke cd om een vrijbuitersgevoel van te krijgen.
Op momenten dat ik me even wat minder voel zet ik hem op en klaar mijn stemming helemaal op.

Verder, voor de echte 'ontspanningsmomenten' raad ik 'Café del Mar' aan. Alleen maar instrumentaal met mooie tonen. Om helemaal relax van te worden.

Toegevoegd na 57 seconden:
De teksten van Breakaway zijn trouwens ook prachtig!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Aangezien je ook van trance houdt kan ik je Andy Blueman aanraden. Hij is een Sloveense trance producer die in 2007 zijn eerste singel heeft uitgebracht, Nyctalopia . Zijn werk omvat uplifting trance muziek met elementen uit de klassieke muziek en ook film muziek. Heerlijk om op een rustige plek te luisteren, je ogen te sluiten en je mee te laten nemen naar een andere wereld.

Andy Blueman - Nyctalopia (Original Mix)
(http://www.youtube.com/watch?v=NWLagP7Zr_A)
Andy Blueman - Neverland (Original Mix) (http://www.youtube.com/watch?(v=qhXPfBkKnBA&feature=related)
Andy Blueman - Everlasting (Original Mix)
http://www.youtube.com/watch?(v=mO3ugieC_Vg&feature=related)
Ferry Tayle and Static Blue - L'Acrobat (Andy Blueman Remix) (http://www.youtube.com/watch?v=XwogvB_SSoA)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Yma Sumac(zie link) en om even in het spaans te blijven, heeft Blast een hele mooie versie van de Malaquena
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik houd ook van verschillende soorten muziek, dus ik ga een selektie maken, met de nadruk op sfeer/gevoel :

Alleen muziek:
* Prélude à láprès-midi d'un faune - Debussy
* Delius - North Country Sketches
A song before sunrise
The walk to the Paradise Garden
A song of summer
In a summer garden
Summernight on the river
On hearing the First Cuckoo in Spring
* Copland - Appalachian Spring
* Vaughan Williams - Fantasia on Greenleeves
* Vangelis - Theme from Antartica
L'apocalypse des Animaux
* Mark Isham - (oa...)Mrs Sorrel
Never cry wolf
* Tangerine Dream - Underwater Sunlight (zo heet de cd)
Dream Music (cd-naam)

Als ik gezongen sfeermuziek luister:
Gordon Lightfoot
Michael Franks
Juan Luis Guerra
Dianna Krall
Linda Ronstadt - de cd 'Round Midnight - van die heerlijke zwijmelmuziek als "when your lover has gone - guess I'll hang my tears out to dry - I don't stand a ghost of a chance - lover man, oh where can you be"

Voor privé-gebruik:
New Age-muziek met natuurgeluiden : Humpbackwhales, wolven, meeuwen ed, - een hele fijne cd vind ik oa. Glacier Bay (the last great places on earth) van Dennis Hysom.
Als ik deze muziek op zet als ik bezoek heb, kan ik er niet zo ongestoord van genieten, + dat er mensen dit maar rare (of geen) muziek vinden, dus vandaar voor privé-gebruik.......

Ik hoop, dat je een paar ideetjes hebt opgedaan....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Absoluut. ik heb wat te doen! :-) en ik hou van new age... chinese bamboo flute... temple by the river.
Tai chi relaxation, kitaro: a drop of silence de hommel in de duinen vind ik ook geweldig... staat op een watercd die ik heb... wat een geweldig zoembeest als je een beetje boxen hebt... een enkel nummer van stephen halpern Veel van wat je noemt ken ik overigens nog niet, dus dat is leuk. ;-) thanks.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik sla helemaal níks over... veel te leuk al die stijlen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
okjay, dan.....want een groter kontrast is bijna niet mogelijk, denk ik. Omdat ik trance helemaal niet kende, ben ik die nummers even op gaan zoeken, en zowel mijn kat als ik zaten verstijft naar m'n laptop te staren.....
Laten we zeggen (mijn kat en ik) dat het "anders" was, een nieuw geluid in huize nieuwsgierig.....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hahahahahaha! dat is toch ook de bedoeling van zo iets? dat je es van verbazing van je stoel valt? ( nou ja, verbazing..... ) hahaha lol ik ken het gevoel... ik ken nou eenmaal ook niet alle muziek... hihi
Twee antwoorden: Flairck en Mike Oldfield (luister eens naar Taurus II ipv Tubular Bells).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat mij persoonlijk erg heeft geholpen nieuwe (en goeie) artiesten te vinden is de site www.allmusic.com

Als je in de menubalk met de items pop/rock, jazz etc. klikt op more kun je ook op Moods (een bepaalde sfeer) of Themes (sport, autorijden etc.) klikken.

Als je artiesten zoekt wordt je verwezen naar soortgelijke artiesten of de inspirators van deze artiesten.

Zo is er heel veel te ontdekken op deze site, een echte aanrader dus!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ooh, interessant, ik ga zo meteen effe checken!
Ik vind dit een kippevelnummer.Enya heeft trouwens veel meer mooie nummers.

Toegevoegd na 8 minuten:
En omdat je allrs zoekt.
Deze vind ik zoooooooo mooi

Toegevoegd na 11 minuten:
http://www.youtube.com/watch?v=YvdhByrevZA
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wild child van enya... prachtig.
Philip Glass - The photographer.
En trouwens ook Koyaanisqatsi van Philip Glass.
Prachtige, gevoelig muziek die je meesleept!

Toegevoegd na 3 minuten:
En luister ook eens naar dit nummer:
Queensryche - Silent Lucidity

Toegevoegd na 25 minuten:
En natuurlijk Let down van Radiohead!!!

Toegevoegd na 40 minuten:
Atmosphere van Joy Division

Toegevoegd na 1 uur:
Of Moby die New Dawn Fades van Joy Division speelt!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
The corrs:

Runaway
Summer sunshine
What can i do

Toegevoegd na 58 seconden:
vind eigenlijk bijna al hun muziek wel goed.