hoe heet dit nederlandstalige liedje?

voor mijn buurvrouw die wanhopig op zoek is en die ik blij wil maken :)
Het gaat volgens haar over een vrachtwagenchauffeur die een lifter, een meisje, meeneemt, en als ze weg is ziet hij dat haar jas nog in de auto ligt. Met adres op het label.
Hij gaat naar het adres en haar moeder schrikt zich rot, en ze zegt dat het meisje al jaren overleden is maar om de zoveel tijd een lift krijgt van iemand.
iemand een idee? Alvast (ook namens mijn buurvrouw) heel erg bedankt!

Toegevoegd na 1 uur:
oh ja, ze hoorde het een paar weken geleden op RadioNL.. Misschien voegt dat iets toe, ik denk niet dat het erg oud is

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek
3.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
sorry :P
wij liggen er ook al weken van wakker
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe oud is het liedje van welke jaartal ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja maar dit vind ik irritant, nu moet en zal ik het weten ook . Ik zie het zo voor mij en kan er niet opkomen.
En youtube is nu onbereikbaar dus is helemaal erg.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is echt een soort lied voor Gerard de Vries, maar dit is maar een gokje
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is net zo'n verhaal: http://users.telenet.be/HappyHalloween/1.html
Dus het is een 'klassiek' thema.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
idd ken wel zo'n liedje van vroeger de geheime zenders maar die heette stille willie en dat ging over een vrachtwagen chauffeur en die ging dan in een cafe een pilsje drinken en moest die zeggen de groeten van stille willie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is heel erg a la Gerard de Vries, maar ik kan 12 liedjes van hem vinden en daar staat het niet bij. http://www.musicfrom.nl/songteksten/vries,_gerard_de/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hehe het houdt mensen wel bezig :P leuk

Het beste antwoord

hoi het verhaal bestaat al jaaarreeennn. ik heb wel het boek gevonden die over deze urban legend gaat.
ik zoek nog het liedje, ik weet de zanger maar de titel niet meer.

Toegevoegd na 31 minuten:
Maickel In m'n kieleke
dat is hem

Toegevoegd na 37 minuten:
niet in mn kieleke maar heel simpel De trucker en de liftster - Maickel
verkeerde had ik gekopieerd
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is m zeker. Bedankt! ik heb RadioNL gemaild of ze me een mp3 / wav kunnen toesturen, anders download ik m wel ergens
Leuke site ook! ben wel even zoet met die verhalen lezen :)

Andere antwoorden (3)

Titel van het nummer weet ik niet meer, de zanger is 100% Gerard de Vries.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is heel erg a la Gerard de Vries, maar ik kan 12 liedjes van hem vinden en daar staat het niet bij. http://www.musicfrom.nl/songteksten/vries,_gerard_de/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik kon het ook niet vinden. elas
deze bedoel ik

Toegevoegd na 18 seconden:
zie reactie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zeker een leuk nummer, maar toch niet die ik bedoel :)
+1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee, weet ik :( ik wou hem bij reacties zetten maar vinkte verkeerd(ben geen punten jager hoor)
ik wou hem toch niet onthouden is zekers leuk nummer
Zo'n vermoeden heb ik dat het gaat om het lied "De trucker en de liftster" van Maickel. Maar omdat er geen geluidsopname van te vinden is kan ik het niet beluisteren.
Amadea
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
kan niks vinden op de naam en de combinatie. even verder zoeken dan. bedankt voor het meedenken!