Wat was de echte naam van de zanger Zeedijk Johnny, die rond 1962 populair was?

Hij zong vooral smartlappen, zoals 'Vader waar is moeder gebleven' en 'Jij bent met goud niet te betalen'.

Het was niet Johnny Hoes. Gezien zijn artiestennaam kwam hij vermoedelijk uit Amsterdam.

Toegevoegd na 1 week:
Er is nog antwoord met 100% zekerheid gegeven.

Toegevoegd na 1 week:
Sorry, tikfout, zie ik nu. Er is nog GEEN antwoord gegeven met 100% zekerheid.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek
1.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedoel je niet Johnny Jordaan?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, die was het niet. Zijn stem lijkt er ook in de verste verte niet op.
Amadea
12 jaar geleden
Waaruit bestaat dat 100% zekere antwoord dan?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat iemand met zekerheid kan zeggen hoe zijn werkelijke naam luidt (bijvoorbeeld een familielid of iemand die hem gekend heeft). Of met als bron een artikel uit een krant of een tijdschrift. Evt. een overlijdens-advertentie. Van die dingen. (By the way: Wietse kende hem niet. Was een poging waard, dank je wel daarvoor)

Antwoorden (1)

Volgens mij was zijn echte naam gewoon Johnny Zeedijk. Als je op http://music.xs4all.nl/ zoekt naar de naam Zeedijk krijg je Johnny en Wietse. Misschien is die bassist van Wyatt wel zijn zoon...
Amadea
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het zou kunnen. Johnny Zeedijk die als artiestennaam Zeedijk Johnny gebruikt. Maar ik hou de vraag nog even open. Misschien is er iemand die het zeker weet.