De leadzanger Layne Staley had eerst een band die Alice N' Chainz heette. Dat was een speed metal band die gekleed ging in jurken. Alice, het meisje in wonderland, maar dan geketend (bedoeld als parodie). Zijn latere band heeft hij ernaar vernoemd.
Amadea
13 jaar geleden
Ik lees hier zojuist in een heel oud nummer van Oor het volgende:

Alice in Chains is een naam,die al eerder door een bandlid was bedacht. Die naam vond hij interessant( en bedoeld als een soort spotnaam) omdat hij een grote bewonderaar was van C.S.Lewis een Noor Ierse schrijver. Het ging om het boek : Onversneden christendom (Mere Christianity), ISBN 9043505242.Eigenlijk moest Alice in chains de "evil" voorstellen van Alice in Wonderland ! Dát is dus de enige echte oorsprong van deze opmerkelijke grunge band .

Groet:Zoekertje