Bands zoals Iron Maiden?

Ik zoek bands die een beetje dezelfde soort muziek maken als Iron Maiden. Ik heb onder andere al Metallica, Green Day, Slayer, Mötorhead, Judas Priest etc allemaal al gehad maar toch niet echt vergelijkbaar. Kent iemand nog andere goede bands?

Toegevoegd na 2 minuten:
Geen Guns 'n Roses

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek
1.3K

Antwoorden (6)

Black Sabbath
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nirvana, Slipknot, Rainbow (hele oude ''heavy metal''), Steppenwolf, Rammstein of AC/DC. En Black Sabbath is inderdaad ook heel goed. De rest staat er allemaal al ;) Ga je nog naar het concert van Iron Maiden, 8 juni in GelreDome? Ik wel :P

Toegevoegd na 36 seconden:
misschien KISS nog
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Marilyn Manson!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Led zeppelin , avenged sevenfold
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dio,Megadeth,Bruce Dickinson,Saxon,Suicidal Tendencies,Praying Mantis,TOOL,Anthrax,Sepultura,Scorpions,Dungeon(Australische Power Metal).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
AC/DC
All That Remains
Apocalyptica
As I Lay Dying
Atreyu
August Burns Red
Avenged Sevenfold
Breaking Benjamin
Bullet For My Valentine
Cake
Demon Hunter
Distrubed
Dope
Dream Theater
Dropkick Murphys
The Empire Shall Fall
Escape The Fate
Fear Factory
Five Finger Death Punch
Foo Fighters
Halestorm
Ill Niño
In Flames
Killswitch Engage
Lamb of God
Machine Head
Metallica
Muse
MyChildren MyBride
Neutral Enemy
New Politics
Nirvana
Papa Roach
The Police
Rage against The Machine
Red Eyes
Rise Against
Rob Zombie
Scars on Broadway
Serj Tankian
Skindred
Slipknot
Sonic Syndiate
Stone Sour
System of a Down <33
Tenacious D
Textures
Thousand Foot Krutch
Thread Signal
Three Days Grace
Thrice
Tool

Dat zijn de bands die ik luister ;)

Probeer in elk geval Bullet For My Valentine, die zijn flink geinspireerd door Metallica en Maiden. Machine Head is ook gaaf en Dream Theater. voor de rest, check maar wat je een lekkere naam vind, bijna alles in ongeveer die setting, echter soms met screams