Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Welke artiest/band maakt vergelijkbare muziek als Lacrimosa?

Ik hou momenteel van Lacrimosa. Wie kent er artiesten of bands die vergelijkbare muziek maken? Ik vind vooral de nummers waarin klassieke en moderne elementen worden gecombineerd mooi, maar de andere zijn ook goed.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek
1.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is ook een band. Zie bijvoorbeeld: http://www.youtube.com/watch?v=GJg4aLUNKKc

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik kreeg zojuist deze site van iemand hier op goede vraag. Op deze site kun je soort gelijke bandjes/muziek vinden. Zie link voor vergelijkbare muziek van Lacrimosa.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Last.fm is inderdaad een leuke site. Ik gebruik 'm regelmatig en heb mijn muziekspeler (Songbird) eraan gekoppeld. Via je link kwam ik op in elk geval 1 band die misschien wel aardig is, dus alvast bedankt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
weer sterk staaltje synchroniciteit :P

Andere antwoorden (2)

Tristania
Therion
My Dying Bride
Trail of Tears
Theatre of Tragedy
(Lees meer...)
Amadea
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kijk, dat is een vrolijk lijstje
Amadea
13 jaar geleden
Als je weet dat Lacrimosa "vol tranen" betekent....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is de muziek van Lacrimosa meestal ook wel, alhoewel ze ook wel een paar vrolijkere nummers hebben, bijvoorbeeld Sellador.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is dat niet death metal met gegrom? Lacrimosa zweeft meer tussen darkwave en gothic metal.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Opeth maakt een grote mix met metal, folk, klassiek etc.
Er word 'gegromd' maar ook gezongen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En Opeth heeft op een blauwe maandag ook nog eens samengewerkt met David Tibet, van de band current93.
En deze David Tibet heeft er op zijn beurt voor gezorgd dat Antony Hegarty, van Antony and the Johnsons, bekend werd.
Via deze bands kom je dan weer in een andere stroom muziek terecht, die (naar mijn bescheiden mening) zeker een ontdekkingstocht waard is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het geen rap, r&b, of grommetal is, zal ik zeker eens gaan kijken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Amen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb ondertussen wat muziek in de que gezet, als je begrijpt wat ik bedoel. Heeft die stroming die je noemt nog een naam?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ze zijn alledrie weer heel anders. Opeth is officieel een Deatmetal band Blues, Jazz en Folk invloed, maar ik heb de schurft aan Death metal, en vind dit prachtig. Current93 valt officieel onder Folk, maar een stukje psychedelischer Antony and the Johnsons valt onder New Weird America (ook dat is blijkbaar een stroming)
en valt niet te vergelijken met bovenstaande twee.
Heel erg diep emotioneel en een zeer onverwachte verovering van Nederlandse en Scandinavische hitlijsten.
De zanger is androgeen en raakt je tot op het bot.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding