Morrissey - The Smiths
Layne Staley - Alice in Chains
Nick Cave - Nick Cave and The Bad Seeds
Jim Morrison - The Doors,trad in de beginjaren op met zijn rug naar het publiek gekeerd.
Freddie Mercury Queen,op het podium misschien juist extravert maar daarbuiten verlegen en introvert.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Het is dan geen band, maar Tracy Chapman is behoorlijk introvert. Zelfs zo erg, dat ze daarom juist zoveel aantrekkingskracht heeft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wereldwijd beroemd in de alternative muziek scene was joy division in de jaren 80 de band bestaant helaas niet meer de zanger heeft zelfmoord gepleegd:-(
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb ooit een onderzoek gelezen en daar kwam uit dat de meeste "kunstenaars" (hier vallen artiesten ook onder) introvert zijn. Kurt Cobain, Michael Jackson vielen allen onder de introverte groep.
P.S. Tracy Chapman (fast car) is een man..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Robert Smith van The Cure
Boy George van Culture Club
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zanger van Counting Crows, Adam Duritz, heeft wel eens een concert liggend van onder de piano gezongen. Hij had en dipje, maar wilde niet afhaken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vooral bij veel indie-bandjes is dat merkbaar. Nu zijn de meeste daarvan niet wereldberoemd, maar een enkele heeft toch wel de wereld veroverd. Zoek maar eens op stijlen als "shoegaze", "noise", "lo-fi"etc. Bijv: The Sebadoh (Lou Barlow).
Ook in de folk en singer-songwriter vind je ze wel, van die 'tegen wil en dank'-helden. Zoals daar zijn Nick Drake, Jeff Buckley; recentelijk is er een kleine "boem" rondom Anthony and the Johnsons (met anthony hegarty).