Hoe heet het piano stukje in het begin van de reclame van Enschedestudentenstad.nl?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek
1.9K

Het beste antwoord

Mooi hè? ;-)

Het is Erik Satie - Gnossienne Nr1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

pianostukje is gespeeld door Pascal Rogé en het heet Gnossienne No.1, maar op youtube kon ik alleen maar van Erik Satie vinden, maar die klinkt verdacht veel hetzelfde als ik zo kan horen met het blote oor ;) het is van het album classic FM relaxation

Toegevoegd na 1 minuut:
voor de compleetheid nog het totale nummer via youtube:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Amadea
13 jaar geleden
Aangezien Erik Satie de componist van het stuk is, is hij degene die wéét hoe het moet klinken.....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
aah, kijk, dat wist ik niet! bedankt voor de aanvulling, ik gebruikte Shazam als bron.
maar helemaal is het niet wat je zegt, want het kan juist zijn dat je de interpretatie van iemand anders mooier kan vinden, zoals van Pascal Rogé.
Ik vind bijvoorbeeld Hurts van Johnny Cash vele malen mooier dan het orgineel van Nine Inch Nails