Spaanstalige Caribische muziek?

Ik ben opzoek naar Caribische muziek maar het moet wel Spaanstalig zijn. Ik denk dat je dan al richting Cubaanse muziek gaat. Echter zoek ik geen moderne Caribische muziek a lá Gloria Estefan. Iemand ideeën?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek
1.5K

Antwoorden (4)

Probeer dit eens, Compay Segundo, inderdaad Cubaans, speelt de nodige muziek in een aantal traditionele Cubaanse muziekstijlen, zoals bijvoorbeeld Son.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Juan Luis Guerra heeft ook mooie spaanse muziek, ik weet alleen niet of je zoiets bedoeld!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je op youtube.com carribian music intikt, krijg je bijvoorbeeld merenque, bachata...

Een band die hier bekend werd met spaanstalige carribische muziek is Aventura... maar ik weet niet of je dat leuk vind.

Of dit:

http://www.youtube.com/watch?v=sZgqwE6NZQ8&feature=related

Toegevoegd na 1 minuut:
je hebt ook nog "soca" of "salsa" muziek. ook allemaal spaanstalig...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Soca is vrijwel allemaal Engelstalig, met een uitzondering richting Indiase varianten in subgenres, Soca als zodanig in het Spaans is er echter niet veel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is waar +je... maar er is in de zuid amerikaanse landen zelf echt wel "voldoende" spaanstalige soca te vinden hoor.
Maar goed, dan spreek ik ook uit eigen ervaring ;-)) en hier is die muziek praktisch niet te krijgen, daarvoor moet je echt naar zuid amerika. De soca die wij hier over het algemeen te horen krijgen is inderdaad overwegend(!) in het engels, anders verkoopt het internationaal zo slecht, en toeristen zingen nu eenmaal graag mee...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar Soca komt uit Trinidad, waar het in het Engels begonnen is als een mix van Soul en Calypso. Ik lees iets over Spaanstalige Soca in Puerto Rico, dat zal dan in het licht van deze vraag zeker een aanrader zijn. Tja, zo leer je toch altijd weer wat op deze site, ik ben voornamelijk bekend met de Engelstalige / Indiaas-Trinidadse variant.
Alles van Buena Vista Social Club