Weet iemand een liedje om te zingen met een lage stem?

Ik heb een hele lage stem en ik kan geen hoge noten zingen maar ik vind zingen best leuk. Weet iemand leuke pop liedjes ofso die goed te zingen zijn met lage haast jongens-achtige stem

Toegevoegd na 11 minuten:
De meeste van de genoemde liedjes ken ik niet.
Weet misschien ook iemand wat hippere liedjes meer van de laatste paar jaar of de echt hele bekende.
Ik vind het namelijk fijner als ik het liedje wel een beetje ken.

Toegevoegd na 3 uur:
Hoooi, allemaal bedankt voor jullie suggesties. Ik vond Alain Clark wel leuk, Alleen had ik nog een vraagje het liedje father and friend is leuk, maar vinden jullie het raar als jullie dat een meisje horen zingen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek
10.9K

Antwoorden (12)

Burning ring of fire
Born to be alive
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
village people - macho-man

Toegevoegd na 11 minuten:
zing gewoon een liedje en autotune het mooi/goed, tegenwoordig doet elke "zanger" dit.

mss iets van led zeppelin weet alleen niet of dat laag is, en is niet nieuw (maar wel een topper)

kijk anders of je hier een liedje kan vinden
http://www.radio538.nl/web/show/id=875994
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Roof is in fire...bloodhound gang
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hier, zing maar mee: http://www.youtube.com/watch?v=yhuPiBZHvLE
13 jaar geleden
The elephant song van Kamahl.... Als je die kunt zingen ben je top ....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alain Clark zingt vrij laag of Jesse Mccartney, maar Joss Stone en Maria Mena kunnen er ook wat van. Het ligt er ook aan wat jij leuk vind.. Het zijn gewoon suggesties ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alle songs van Barry White of Lou Rawls.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
My way Van Frank Sinatra?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Speel je zelf een instrument? Piano, of gitaar? Dan kun je het gewoon een paar tonen lager zetten (transponeren heet dat)

Toegevoegd na 9 uur:
Met "dat" bedoel ik dan dus het liedje, niet het instrument (met een gitaar kan het wel, denk ik, dan heet het "scordatuur", maar dat bedoelde ik niet)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Norah Jones=Sunrise
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
is helemaal niet raar hoor als een meisje liedjes zingt van een man. Ik heb zelf ook een lage stem en ik heb geleerd op het zangkoor waar ik als kind op zat, dat je best een "hoog" liedje kan zingen ook al ishet met hoge noten. Als je dan die hoge noten hoort, zing je het wat lager wat jij wel kan bereiken. Op die manier kan je veel meezingen, maar dan op je eigen manier ;). En je geeft er meteen je eigen draai aan...

Een goede die je mee kan zingen is bijvoorbeeld

madonna american pie
kid rock summer time

Als je goed luistert hoor je dat de achtergrondzangers iets lager zingen. (bij die van madonna)

En bij die van kidrock hoor je het ook, maar dan andersom, dat de achtergrondzangers iets hoger zingen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Johnny Cash had een lage stem.
Verder Jaap Fischer of Joop Visser. Die heeft geen groot octavenbereik. Evenals Ringo Starr. Hij zingt b.v. Yellow Submarine, Act Naturally, enz.enz..
Je moet dacht ik niet alleen kijken naar lagestemzangers, maar ook naar zangers die geen groot bereik hebben in octaven. Bijvoorbeeld Iwan Rebroff lijkt mij daarom niet geschikt. Die kon heel laag en heel hoog.

Toegevoegd na 5 uur:
Verder denk ik aan Leo Kottke met zijn lage stem. Hij is tevens een gitaarvirtuoos. En wat denk je van Tracy Chapman? Of Helen Shapiro? Of Ede Staal?