Wat is fijne, drukke klassieke muziek?

Ik zoek fijne, wat snellere klassieke muziek. Wie helpt mij aan een artiest?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek
3.7K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Fijne muziek zit ertussen ja!
Ik heb zelf ook wat rondgezocht, en vindt Beethoven superfijn. http://www.youtube.com/watch?v=YAOTCtW9v0M

Antwoorden (5)

Paganini!
Carl Orff!

Toegevoegd na 3 minuten:
Beetje geduld hebben met klassiek aub.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mozart, daar krijg ik de zenuwen van:-)

Toegevoegd na 42 seconden:
en dan vooral zijn instrumentale werken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De minutenwals.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De Sabeldans - Aram Chatsjatoerjan
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vivaldi
Clementi
...en iedereen die je in dit stuk kunt vinden! Hier zit ongelooflijk veel in; je kunt ernaar luisteren en als je een stukje leuk vind aan de tekst afleiden door wie het is geschreven. Let vooral op in het stukje na Wagner, want dan komen er heel veel componisten voorbij.

Toegevoegd na 6 minuten:
Bach
Psalmen (bepaalde; ik ken er maar 3, maar zeg het toch want geloof dat het een belangrijke bron van muziek is)
Händel (word ook vaak gequote in popmuziek)
Radetzky
Rimsky-Korsakov >> drukke overdadige muziek = win bij muziek uit (ex-)communistische landen! Zoals Rusland en
China
Indonesische klassieke muziek kan ook heerlijk hyperactief zijn, kan je eens youtuben :) Leuke zoekterm om mee te beginnen zou dan bijvoorbeeld Gamelan zijn, of gewoon 'indonesian (of indian) classical music'

Toegevoegd na 9 minuten:
Bernstein, kun je dat klassiek noemen?
Op zichzelf varieert drukte ook heel erg op de manier waarop iets is uitgevoerd; geef Hans Liberg any stuk muziek en het word zowieso ergens Te in (vind ik)
Opera! Ga daarvoor eens naar de website van de Avro en zoek daar de webradio in op; Baroque around the clock/HD Classic
Sacre du Printemps

Toegevoegd na 12 minuten:
Philip Glass

Toegevoegd na 2 uur:
...en met radetzky bedoel ik eigenlijk Strauss; oeps :) De bovenste link van 'Bronnen' het best te bekijken tot 2:52

Een klassieker in de metal (wat al van zichzelf erg op klassiek kan lijken) is I, van Mesjuggah

Toegevoegd na 3 dagen:
Eric Satie (de Gnossienne van 1 tot 6)
http://www.youtube.com/watch?v=PLFVGwGQcB0&feature=related