hoe kan ik weten hoeveel geluid mijn laptop aan kan want ik wil graag een 5.1 speakerset kopen.maar ik weet niet wat mijn laptop aankan?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Muziek

Antwoorden (2)

Een speakerset heeft meestal zijn eigen versterker en stroomaansluiting. Je sluit hem aan via de audio-uitgangen (3.5mm jack).
Het maakt de laptop dus niet uit hoeveel geluid of vermogen de speakerset genereert.
11 jaar geleden
Kijk in het configuratiescherm bij 'geluid' (of sound), dan bij 'afspelen' om te zien of je een 5.1 geluidskaart hebt. Als daar stereo staat kun je nog steeds een 5.1 aanschaffen, maar zul je niet het surroundeffect krijgen, maar 5 kanaals stereo. Voor muziek maakt dat niet uit, want dat is meestal in stereo opgenomen. Voor films is het jammer, want dat is meestal wel meerkanaals opgenomen.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
er staat dat het een realtek high Definition audio standaardapparaat is zou het daarmee kunnen ik wil namelijk een logitech z5500 misschien heb je daar meer aan en kan ik hem dan ook op ipod aansluiten?