Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe kan ik weten hoeveel geluid mijn laptop aan kan want ik wil graag een 5.1 speakerset kopen.maar ik weet niet wat mijn laptop aankan?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Muziek
911

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Een speakerset heeft meestal zijn eigen versterker en stroomaansluiting. Je sluit hem aan via de audio-uitgangen (3.5mm jack).
Het maakt de laptop dus niet uit hoeveel geluid of vermogen de speakerset genereert.
(Lees meer...)
11 jaar geleden
Kijk in het configuratiescherm bij 'geluid' (of sound), dan bij 'afspelen' om te zien of je een 5.1 geluidskaart hebt. Als daar stereo staat kun je nog steeds een 5.1 aanschaffen, maar zul je niet het surroundeffect krijgen, maar 5 kanaals stereo. Voor muziek maakt dat niet uit, want dat is meestal in stereo opgenomen. Voor films is het jammer, want dat is meestal wel meerkanaals opgenomen.
(Lees meer...)
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
er staat dat het een realtek high Definition audio standaardapparaat is zou het daarmee kunnen ik wil namelijk een logitech z5500 misschien heb je daar meer aan en kan ik hem dan ook op ipod aansluiten?

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding