Zit het groepje van drie zwarte toetsen op de piano ietsje dichterbij elkaar dan het groepje van twee zwarte toetsen?

Mijn vinger pas er niet tussen tussen bijvoorbeeld F# en G# als ik de G wil spelen. Wat moet ik doen? Heb niet bijzonder dikke vingers

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek

Antwoorden (2)

Nee, er zit overal evenveel ruimte tussen en als je de G wilt spelen speel je die op de piano toch niet helemaal boven aan maar juist meer naar het uiteinde toe? en ga je wat met je hand naar boven als je een verhoogde of verlaagde noot nodig hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Echter in sommige liedjes moet je bovenaan spelen en is dit best relevant ;)
Als het goed is zit er evenveel ruimte tussen. Maar ik vind het wel raar dat je de F# en de G# niet kunt spelen. Je hoeft niet je vinger helemaal bij het smalste stukje te leggen. Je kunt ook wat meer naar beneden gaan.