Waarom kan ik wel een hoge/lange a klank(e engelse uitspraak) zingen maar geen hoge/lange oe klank

Bij de oe slaat mijn stem over

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek

Het beste antwoord

De oe is een heel andere klank dan de a, je vormt de klank anders waardoor de lucht anders stroomt en dit heeft ook effect op je stemband. Het kan zijn dat die heel goed net op de breuk van jouw stem ligt. Je zegt zelf al dat je de baard in de keel hebt, dit doet hele rare dingen met je stem! Waarschijnlijk kan je het met heel veel oefenen en controle krijgen of je stembanden wel voor elkaar vragen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, ik merk wel dat als ik 10 minuutjes ofzo dezelfde noot oefen (die oe dus) het wel beter gaat,
Maar ik zou wel willen dat ik het ook libe zou kunnen zingen zeg maar, in 1 keer.
Dat ik niet eerst zing de opname stop, oefenen, oefenen, oefenen en dan pas die noot opneem
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oefenen = investeren, hoe vaker je oefent hoe beter het op een gegeven moment gaat. Uiteindelijk zal je het in 1 keer kunnen. Je stem verandert nu heel erg, het kan ook heel goed kunnen dat je nu heel veel oefent op die ene noot, hem onder de knie hebt en dan een maand later weer opnieuw kunt beginnen omdat je stem weer veranderd is. Nu moet je niet meteen de hoop opgeven want door het vele oefenen leer je heel goed met je stem omgaan en kan je zulke dingen sneller opvangen.
Sowieso is het ALTIJD belangrijk om in te zingen, niet koud meteen willen opnemen dat is nooit de beste optie EN slecht voor je stem. Zo gaan opnames trouwens altijd hoor, geen enkele artiest zal alles in 1 keer op een cd knallen. Kijk eens naar hoe lang er vaak tussen zit als een artiest zijn/haar nieuwe cd aankondigt en hij uiteindelijk opgenomen is!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja ik was ben bezig met het maken over een animatie serie over een popster, waar dus heel veel liedjes in zitten (die ik zing) ik wou het gaan inspreken met mijn broers en zussen maar ik was een beetje boos op ze dus ik had alles verwijderd, alle liedjes die al opgenomen waren.
Maar nu hebben we het weer goed gemaakt en wil ik toch heel graag die serie maken dus moet ik oo alles weer opnieuw opnemen.
Ik merk dat ik sommige noten echt weer opnieuw moet leren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Leuk idee! Helaas is het inderdaad zo dat je soms dingen opnieuw moet leren.
Veel succes en misschien horen we nog eens van je... ervan uitgaande dat 'wow' je artiestennaam is ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank je.
Mn echte naam is mitch :p
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Cool... die naam houdu ik in de gaten! ;-)

Andere antwoorden (3)

Spraakles?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee. Praten en zingen is iets heel anders :s
Ik lan het wel... Vreemd... Harder oefenen, zachter zingen :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat vind jij hoog?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het gaat om een c4 en ik ben en jongen van 15 met de baard in de keel
Iedereen heeft andere stembanden, als ik jou was ging ik op zangles.