Ik zoek bands die middeleeuwse muziek maken, die je ook daadwerkelijk kunt downloaden op Itunes.

ik vindt dat echt geweldig, die middeleeuwse muziek. Alleen kan ik géén bands vinden die dat soort muziek maken, en waarvan je de muziek op itunes kan kopen/een cd van kunt kopen in de winkel.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek
2.4K
Rieneke1
13 jaar geleden
misschien kan je op de site van castlefest en keltfest wat vinden?
de bands die daar optreden komen aardig in de buurt lijkt me?
idd heerlijke muziek!
vooral rapaille is super.

Het beste antwoord

Miranda Sex Garden is een trio dat voornamelijk madrigalen zingt.
Mediæval Bæbes is daar weer een vervolg op.

Toegevoegd na 3 minuten:
Zoek in iTunes op Mediaeval baebes en niet op de originele schrijfwijze.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Er is vast wel een versie van scarborough fair te vinden denk ik?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Veel verder dan de Carmina Burana kom ik (nog) niet. Jan Akkerman heeft ook een nummer op luit (geen idee of dat uit de Middeleeuwen is).

Toegevoegd na 4 minuten:
Jan Akkerman op luit:

http://www.youtube.com/watch?v=ohxuoQJKgbQ
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Irfan
http://www.youtube.com/watch?v=S8we8i7DC4M

Muziek met invloeden uit greoriaans, oosters-orthodoxe kerkmuziek en Perzië.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Probeer eens blackmore's night de band van deep purple gitarist richie blackmore en zijn vrouw. Ze spelen middeleeuwse liederen. Echt een aanrader !!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Midlake - The Courage of Others