wat betekend in gitaarschrift het volgende?

E--7h8--5h7--3h5--2h3p2-------|
B-|-----------------------3-3-0-|
G-|-----------------------------|
D-|-----------------------------|
A-|-----------------------------|
E-|-----------------------------|

Ik snap dat je de E snaar op de zevende fret moet aanslaan,als ik het goed heb? maar wat betekend 7h8.?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek

Het beste antwoord

De h is hammer-on.
Dat Betekent dat je de 7 aan slaat, en dan zonder nog een keer aan te slaan, je andere vinger (als een hamer) op de 8 drukt, zonder de 7 weg te halen. Dit is een manier om snel te kunnen spelen. Het tegenovergestelde heet een pull-of, en die gaat precies andersom.