Bestaat er software welke meerdere bestandsnamen in één en dezelfde map kan aanvullen in één keer?

Ik heb een heleboel mappen met muziek op mijn hd staan . Echter veel mappen staan de titels als bestandsnaam maar zonder artiest ervoor .
Nu vroeg ik me af , is er software die ik de opdracht kan geven alle bestandsnamen in één map uit te breiden met de uitvoerende artiest bij voorbeeld
Weet iemand of dit bestaat , want nu moet ik telkens knippen en plakken en dat gaat eeuwen duren

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek
3.6K

Antwoorden (6)

MGET tools\File Extension Renamer
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lupas Rename kan dat.

Dit is een erg handig programmaatje om bestanden te hernoemen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Hiermee kun je van alle geselecteerde bestanden de extensie veranderen, je kunt er een naam voorzetten, je kunt de laatste drie letters van de bestandsnaam voor de extensie weghalen of vervangen, alles kleine letters maken enz..
rose
13 jaar geleden
Ik gebruik altijd Bulk Rename Utility voor het "en masse" veranderen, wijzigen of aanvullen van een groot aantal titels in één map.

In mijn geval moet er altijd dezelfde code voor en een uniek nummer achter gezet worden.
Om bij alle titels de juiste artiest er achter te zetten, zou je per actie alle liedjes van alleen die ene artiest moeten selecteren en die tegelijk aanpassen.

Bij mijn weten is er geen software die automatisch herkend dat dat liedje van die en die zanger is en dit dan automatisch in de bestandsnaam zet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
paulus811
13 jaar geleden
prima tool
Ik gebruik het programma Tagscanner om de namen van de muziek bestanden te veranderen ook kan je daarmee andere ontbrekende informatie aan toevoegen of wijzigen. Het is gratis en werk heel erg snel en handig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb ooit een programma'tje gemaakt voor mezelf dat de bestanden in een map hernoemd aan de hand van een tracklist die je in het programma kopieert en plakt. Ik werd er gek van alles handmatig te veranderen als ik een CD had geript.

Je kopieert en plakt de tracklist van de CD die je op internet vindt in het programma, en de bestandsnamen van de muziekbestanden in de map worden met één druk op de knop hernoemd.

Is wel alleen handig als je mapjes hebt met CD's erin waarvan je de tracklist op internet kunt vinden (via google of bol.com)

Voorbeeld:

Mapje (538 Hitzone 47 CD 1):
01. I Kissed A Girl
02. Sweet About Me
03. Viva La Vida
04. ...

Tracklist (via bol.com):
01. Katy Perry - I Kissed A Girl
02. Gabriella Cilmi - Sweet About Me
03. Coldplay - Viva La Vida
04. ...

> Met één druk op de knop heb je alle bestanden in het mapje hernoemd naar de tracklist.

Hieronder een link naar het programma.