Waarom krijg ik altijd kippenvel als ik muziek hoor, die ik niet leuk of zelfs vreselijk vind of gewoon me niet aanspreekt?

Toegevoegd na 10 minuten:
Ik heb dat met onder andere: de warme klanken van jazz, de foute zoetsappige teksten van pop muziek(sorry voor de fans), de schunnige teksten van slager muziek, het geschreeuw van hardcore punk, terwijl ik dat niet heb bij metal en zo kan ik nog een lang lijstje maken.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat een gemis, dat je het niet krijgt bij muziek die je mooi vind... Dat is toch wel de aardbei èn het chocolaatje op de taart

Het beste antwoord

Toch zal in die muziek iéts moeten zitten wat jouw gevoelige snaar raakt, want je krijgt het niet zonder reden zomaar ineens koud. Lijkt mij wel leuk om te onderzoeken wat het dan precies is. Een pianoriedel, een gitaarakkoord, een bepaald soort zangstem? Het kan van alles zijn, wellicht terug te voeren op wat je in jouw allervroegste stadium als mens al hebt gehoord...
Amadea
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dat is een lichamelijk reactie op jouw emoties.

Je lichaam kan verschillend reageren, kippenvel, de rillingen die over je rug lopen.
Denk aan met nagels over het schoolbord gaan, alleen bij het denken eraan, krijg ik al rillingen :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is het niet dat het zo vreselijk is dat je je er min of meer voor schaamt?(als mens, omdat het zo slecht is) Heb dit zelf ook heel af en toe als ik TMF kijk (no offence).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt gewoon angsten voor deze soorten muziek 

Het effect treedt op bij het voelen van koude of bij bepaalde emoties, zoals angst of diep ontzag. Deze emoties dragen ook bij aan kippenvel bij het beluisteren van indrukwekkende muziek. Het wordt veroorzaakt door kleine spiertjes die samentrekken, waardoor de haren rechtop gaan staan. Deze samentrekking wordt veroorzaakt door het autonoom zenuwstelsel, waardoor kippenvel niet kan worden onderdrukt. De reactie vindt vooral plaats op plaatsen met veel lichaamshaar, zoals de borst, de benen en de onderarmen.