Er zijn drie gouden regels die je ter harte moeten als je je techniek wilt ontwikkelen,

• Oefen de juiste dingen.

Sta jezelf niet toe fouten te maken terwijl je aan je techniek werkt. Oefen rustig en voorzichtig. Het heeft geen zin om een slechte gewoonte te ontwikkelen tot een perfect uitgevoerde slechte gewoonte!

• Begin altijd langzaam en versnel pas wanneer het perfect is.

Snelheid komt vanzelf met een beetje hulp van de metronoom, maar onthoud dat snelle stukken duidelijk, vloeiend en precies moeten worden gespeeld, anders klinkt het voor geen meter. Het wonderbaarlijke van spelers als Steve Vai en Eric Johnson is niet hoe snel ze spelen, maar hoe vloeiend en 'schoon' ze spelen. Wanneer je hun muziek afspeelt op de helft of een kwart van de normale snelheid, dan kun je iedere noot duidelijk horen. Daar zou jij ook naar moeten streven. Helderheid.

• Probeer zo weining mogelijk te bewegen.

Probeer alle bewegingen zo klein en nauwkeurig mogelijk te houden, en hou je vingers zo dichtbij de fretten als mogelijk. Probeer het afzonderlijk aanslaan van de snaren zo veel mogelijk onder controle te houden door alleen het uiterste puntje van het plectrum te gebruiken en deze niet te ver van de snaren te bewegen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Door heel veel te spelen en door op gezette tijden iets sneller te spelen dan je eigenlijk kan...
rose
13 jaar geleden
sneller de snaren aanslaan....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Troll
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja *i own a horse*
Door te oefenen met een snel liedje.
(natuurlijk wel op jou niveau)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
oefenen, oefenen en nog eens oefenen. Zelf speel ik nu 5 jaar gitaar, in het begin is het moeilijk maar hoe meer je oefent hoe beter en sneller het gaat. Ik ben 13.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
op youtube ,héél veel finger pick excercises.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt het op twee manieren doen: of je begint langzaam en versnelt steeds meer. OF je speelt het sneller dan je wilt en vertraagd dan. Ik zou die laatste nemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik de 1e.
je moet het eerst langzaam goed kunnen, en dan je tempo opvoeren.
als je snel begint, is de kans op fouten vele malen hoger, en leer je het ook sneller verkeerd aan.
Veel oefenen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kracht in je vingers kweken door oefeningen.