hoe kun je de snelheid van gitaar spelen verbeteren!

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Er zijn drie gouden regels die je ter harte moeten als je je techniek wilt ontwikkelen, • Oefen de juiste dingen. Sta jezelf niet toe fouten te maken terwijl je aan je techniek werkt. Oefen rustig en voorzichtig. Het heeft geen zin om een slechte gewoonte te ontwikkelen tot een perfect uitgevoerde slechte gewoonte! • Begin altijd langzaam en versnel pas wanneer het perfect is. Snelheid komt vanzelf met een beetje hulp van de metronoom, maar onthoud dat snelle stukken duidelijk, vloeiend en precies moeten worden gespeeld, anders klinkt het voor geen meter. Het wonderbaarlijke van spelers als Steve Vai en Eric Johnson is niet hoe snel ze spelen, maar hoe vloeiend en 'schoon' ze spelen. Wanneer je hun muziek afspeelt op de helft of een kwart van de normale snelheid, dan kun je iedere noot duidelijk horen. Daar zou jij ook naar moeten streven. Helderheid. • Probeer zo weining mogelijk te bewegen. Probeer alle bewegingen zo klein en nauwkeurig mogelijk te houden, en hou je vingers zo dichtbij de fretten als mogelijk. Probeer het afzonderlijk aanslaan van de snaren zo veel mogelijk onder controle te houden door alleen het uiterste puntje van het plectrum te gebruiken en deze niet te ver van de snaren te bewegen.

Bronnen:
http://www.justinguitar.com/nl/TE-000-Tech...

Door heel veel te spelen en door op gezette tijden iets sneller te spelen dan je eigenlijk kan...

sneller de snaren aanslaan....

Door te oefenen met een snel liedje. (natuurlijk wel op jou niveau)

oefenen, oefenen en nog eens oefenen. Zelf speel ik nu 5 jaar gitaar, in het begin is het moeilijk maar hoe meer je oefent hoe beter en sneller het gaat. Ik ben 13.

op youtube ,héél veel finger pick excercises.

Bronnen:
http://www.youtube.com/watch?v=Um15uWojgpA

Je kunt het op twee manieren doen: of je begint langzaam en versnelt steeds meer. OF je speelt het sneller dan je wilt en vertraagd dan. Ik zou die laatste nemen.

Veel oefenen!

Kracht in je vingers kweken door oefeningen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100