Bestaat er een programaatje als je een liedje laat spelen hij automatisch de tekst voor je opslaat?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek

Het beste antwoord

Nee, want daar is geen doelgroep voor. Voor bijna alle teksten die je wilt weten, kun je terecht op de albums van een CD, of gewoon op internet. Er zal bijna niemand te vinden zijn, die daar speciale software voor aan zal willen schaffen, dus het ontwikkelen van die software is ook niet interessant.

Je zou kunnen zeggen, dat spraaksoftware dat wel even kan oplossen, maar nog afgezien van het feit dat die software nog lang niet uitontwikkeld is (het gaat nog niet zo best, net zoals vertaalprogramma's) komen er bij liedjes totaal andere dingen bij kijken. Als iemand zingt over "love" dan zou spraaksoftware daar nog wel iets van kunnen bakken, maar er wordt ook vaak over "loooooooooooooooooooooove" of "lohohohohove" gezongen. En dan raakt die software helemaal in de war. Zelfde geldt voor het tempo van de tekst. Er valt in het algmeen nog wel iets te zeggen over het tempo van spraak, maar bij liedjes valt daar helemaal niets over te zeggen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Er zijn al wel tekstverwerkers uitgevonden (ik zeg niet dat ze al op de markt zijn) die "opschrijven" wat je zegt. Dan hoef je dus niet te typen. Je kunt zoeken of je zo'n programma al kunt downloaden/kopen. Misschien werkt het ook met liedjes, maar ik ben bang dat die te snel gaan en te onduidelijk zijn..
Succes ermee!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien soundhound?!