Moet je een akkoord op de piano tegelijkertijd met een noot van bv a,b,c ect?.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Muziek
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Hoe zie je het anders voor je? Laat maar eens een akkoord zien zonder losse noten.

Antwoorden (1)

Het idee van akkoorden op de piano is dat je een opstapeling maakt van 3 of meer noten. Om het gehele akkoord te spelen moeten deze tegelijkertijd klinken maar hoeven niet tegelijkertijd gespeeld te worden.

Je kunt dus een C-majeur (c-e-g), noot voor noot spelen en ingedrukt houden op de piano om het akkoord te laten klinken.