Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Onbekende, maar mooie (film)muziek gezocht

Ik zoek eigenlijk mooie, maar beetje minder bekende muziek. Het liefst filmmuziek in de stijl van The Pianist of soundtrack van Forrest Gump :)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek
1.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

De soundtrack van Forrest Gump is toch een aaneenschakeling van popnummers uit de jaren '50 tot '80? Allemaal heel bekende nummers.

Ken je componist Angelo Badalamenti? Hij schreef de soundtrack van onder meer The Straight Story (zie bron 1).
Ook de muziek van Yann Tiersen is heel mooi. Zijn soundtrack bij de film Amélie is prachtig, maar ook best wel bekend (zie bron 2).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Vangelis "Antartica' is prachtig, ook de soundtrack van Mrs Sorrel kan ik je erg aanbevelen (ik heb dit op een cassettebandje, en daar heb ik niet de componist van opgeschreven - sorry..)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik luister zelf graag naar Max Richter welke oa muziek heeft gemaakt voor de film Waltz with Bashir.
Een andere favoriet van mij is Andy Blueman, een bekende tranceproducer die van origine soundtracks maakt. Als je op youtube zoekt naar andy blueman riding through the morning mist vindt je een van deze soundtracks.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wintermemories van Ivan Guilini....Mooi!

http://www.youtube.com/watch?v=obAS-s6sYoc
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De sound tracks van "A sinlge man" en "The Hours"
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding