Onbekende, maar mooie (film)muziek gezocht

Ik zoek eigenlijk mooie, maar beetje minder bekende muziek. Het liefst filmmuziek in de stijl van The Pianist of soundtrack van Forrest Gump :)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek
1.6K

Het beste antwoord

De soundtrack van Forrest Gump is toch een aaneenschakeling van popnummers uit de jaren '50 tot '80? Allemaal heel bekende nummers.

Ken je componist Angelo Badalamenti? Hij schreef de soundtrack van onder meer The Straight Story (zie bron 1).
Ook de muziek van Yann Tiersen is heel mooi. Zijn soundtrack bij de film Amélie is prachtig, maar ook best wel bekend (zie bron 2).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Vangelis "Antartica' is prachtig, ook de soundtrack van Mrs Sorrel kan ik je erg aanbevelen (ik heb dit op een cassettebandje, en daar heb ik niet de componist van opgeschreven - sorry..)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik luister zelf graag naar Max Richter welke oa muziek heeft gemaakt voor de film Waltz with Bashir.
Een andere favoriet van mij is Andy Blueman, een bekende tranceproducer die van origine soundtracks maakt. Als je op youtube zoekt naar andy blueman riding through the morning mist vindt je een van deze soundtracks.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wintermemories van Ivan Guilini....Mooi!

http://www.youtube.com/watch?v=obAS-s6sYoc
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De sound tracks van "A sinlge man" en "The Hours"