Waarom wordt er in een de live-cd zo raar in de nummers 'geknipt'?

Dat de bijvoorbeeld tekstuele aankondiging voor liedje 2 valt onder de speeltijd van liedje 1.
Als je de CD dan op shuffle zet, en je luistert liedje 3 waarin de aankondiging gedaan wordt voor liedje 4, dan klopt het helemaal niets meer van!

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Muziek

Antwoorden (4)

Een standaard cd van een artiest of band word normaal gesproken in een studio opgenomen, en bij een live opname is hier dus geen sprake van.

De opname van het live concert is geheel afhankelijk van het publiek en genre dus zal de opname ook anders zijn. Dat is dus ook de reden dat je alles zo vreemd door elkaar hoort.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als je liedje 2 van de cd wilt horen, en je skipt dus 1, zit je dan nog te wachten op een aankondiging? Nee dan wil je gewoon het tweede nummer horen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als de liedjes van een live concert op een cd worden gezet, en je zet deze cd op, dan wil je meteen je nummer horen als je naar een nummer skipt. Als elk liedje begint met de aankondiging, dan is het einde zoek voor de mensen die puur de muziek willen horen. Dit omdat niet alle aankondigingen even lang zijn. JE zou dan dus extra lang bezig zijn met het zoeken naar het begin van het liedje.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Omdat dan bij het starten van de track meteen het liedje begint.