Waarom staat The Time (Dirty Bit) zo hoog in de hitlijsten, als het een van de slechtste nummers van 2010 wordt genoemd?

Het gaat over The Time (Dirty Bit) van The Black Eyed Peas.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek
1.1K

Het beste antwoord

dat vroeg ik mij ook al af.
ik zag de clip vanochtend weer, en hij is ook niet goed.

maar ik denk dat het door de naam Black eyed peas komt.
dat het dan automatisch al omhoog schiet. (qua verkoop) sommige luisteren dan niet meer of het nou echt goed is, maar ze willen gewoon een nummer erbij van hun favoriete band.

(maarja, naar mijn mening is BEP behoorlijk afgezakt qua muzikaal niveau. dus het verbaasde mij ook al)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Plusje! :)

Andere antwoorden (3)

Dat heeft volgens mij drie redenen: De naam, de beat en de tekst
Ik denk idd dat het door de naam van the Black Eyed Peas komt. Wat dacht je van Britney Spears of Fergie zelf. Dat is toch zes keer niks !? En toch razend populair.
Daarbij zit er een goede beat in het nummer. Hoewel er over 'goed' dus ook te discussieren valt.
En iedereen kent de tekst natuurlijk al van de film 'Dirty Dancing' uit 1987. Het zingt lekker mee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hitlijsten worden samengesteld op basis van verkoopcijfers en air-play (hoe vaak het wordt gedraaid) cijfers. Daardoor kan het dus dan een liedje die eigenlijk door veel mensen niet echt goed gevonden wordt toch hoog in de hitlijsten staat omdat 'ie nou eenmaal veel wordt gedraaid.
Daarom volg ik de hitlijsten ook niet XD
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
misschien omdat het nageaapt is van een ouder liedje (iets van 19 zoveel) en dat liedje was een supergrote hit toen en daarom misschien wel?