Hoe hebben muziek en dans zich met elkaar ontwikkeld?

Kwam er eerst nieuwe muziek, waar mensen op gingen dansen. of gingen mensen eerst anders dansen en werd daar muziek op gemaakt, of ging dat samen?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Muziek
1.5K

Antwoorden (1)

Lang niet alle muziek is op dans gebaseerd (de meeste niet zelfs). Muziek heeft zich dus grotendeels onafhankelijk van dans ontwikkeld. Dans is ook niet per definitie op ontwikkelingen in de muziek gebaseerd; op eenzelfde muziekstuk kun je op verschillende manieren dansen. Al met al zal dans echter vaker zijn inspiratie uit muziek halen dan andersom.