Wat bedoelt Bruce Springsteen in zijn nummer My City of Ruins met 'blood red circle' in de eerste regel? En met de 'sweet bells of mercy'?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek
1.1K

Het beste antwoord

Wat een fantastische vraag voor mij als Springsteenfan. Heb nog voor de Kuip geslapen indertijd om vooraan te staan. Maar to the point.
laat ik allereerst zeggen dat je wellicht weet dat Bruce in zijn liedjes sowieso vaak wat figuratief is, wat zweverig. Dramatisch, als je het zo wil noemen. Of poëtisch. Begrijp je mijn punt? Hij heeft het vaak genoeg over sweet bells of mercy of iets in die richting
Een groot deel van The Rising bevat nummers die verwijzen naar de aanslagen van 11 september. Het titelnummer is überhaupt 1 grote metafoor; de 60 pound stone is een zuurstoffles, half mile a line lijkt me de brandweerslang enzovoorts. Zeker in het tweede deel wordt hij zweveriger, dit kun je zien als het gedeelte waarin de beschreven brandweerman overlijdt.
Nu naar my city of ruins. Ook dit nummer gaat over 9/11 maar is nog wat zweveriger, wat mystieker dan anderE nummers. Hierdoor, en ook door wat ik helemaal in het begin vertelde,
Is heet soms moeilijk de betekenis van gezongen dingen te duiden. Ik heb zelf Ook een tijdje my city of ruins geprobeerd te doorgronden, maar ben niet verder gekomen dan dat Bruce in dit nummer gewoon zweverig is. De blood red circle verwijst naar de slachtoffers van de aanslagen, en de sweet bells of mercy, Tsja... Laten we het er op houden dat het gewoon mystiek is, en ik ga er sterk vanuit dat hier niets achterzit zoals een dubbele bodem ofzo. Dat maakt het liedje er niet minder mooi op vind ik; My City Of Ruins blijft een juweeltje, zeker in de gospelachtige live-uitvoering.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Hmmm. Goeie vraag. Deze link geeft een beetje achtergrond, maar niet genoeg.