Als ik vaak in slaap val met muziek aan, wel zacht volume, wordt je dan wel wakker van je wekker?

In twee situaties. De doe dat je gewend zou kunnen raken aan geluid tijdens je slaap, dus op lange termijn. En gewoon op korte termijn? Slecht horen, geluid verstoord enz.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek
2.2K

Het beste antwoord

Ik heb het even geprobeerd en ik werd echt wel wakker van de wekker.
Het heeft volgens mij met twee dingen te maken.
* bij monotone geluiden val je meestal wel in slaap, mits het geluid voor jouw gevoel op de achtergrond blijft.
* een wekker geeft meestal een abrupt storend geluid alhoewel dit niet hoeft. Ik wordt ook wakker van het leuke melodietje van mijn mobiel. Moraal: Als je een wekker of mobiel zet ga je daar onbewust op liggen en wordt je bij het eerste geluid meteen wakker. Welterusten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Als het goed is geeft je wekker een vervelend geluid en daar word je echt wel wakker van. Muziek is fijn om naar te luisteren, je wordt er rustig van en daarom kun je er bij in slaap vallen.
Het geluid van een wekker is een rot geluid en dus word je wakker.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vroeger viel ik ook wel eens in slaap met muziek aan, toentertijd had ik een stereo die je kon instellen dat hij na een half uur vanzelf uitging.
Het lijkt me dat, dat nog bestaat. Je zou dan je muziekbron zo instellen dat het na een uur uitgaat. Dan heb je sowieso niet het probleem van het volume/gehoor/wekker etc.