hoe wordt je zanger

hoe wordt je zanger en hoeveel verdien je en welke opleidingen moet je doen

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek
1.1K

Antwoorden (4)

zang heb je als het goed is geen oplijding voor wel dans
, je kan op zang les daar leer je te zingen voor de rest moet het ook in je zitten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
daar heb je zeker opleidingen voor.
het conservatorium. daar moet je dan een richting kiezen. (wereldmuziek, klassiek, jazz, pop)
en daar ben je dan 4 jaar mee bezig. wat je verdient ligt er maar net aan wat je doet. (je bent sowieso hard aan het werk)

als je echt zanger wilt worden, dan is het heel verstandig om een opleiding te volgen. (dan ben je veel breder inzetbaar in de muziekwereld)

het verschil met popstars-achtige programma's en het conservatorium is heel groot. voor het conservatorium moet je al heel erg goed zijn wil je er uberhaupt komen. (er worden er zo'n 5 toegelaten van de 50 of meer)
en je moet het echt willen, het moet niet eens of andere opvlieging zijn.

als je wat specifiekere dingen wilt weten, dan hoor ik het wel.

Rotterdam conservatorium (wat internationaler) :www.codarts.nl
Utrecht conservatorium : www.hku.nl
(er zijn er meer, maar dit zijn wat voorbeelden)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt wel degelijke opleidingen voor zanger, maar dat bepaalt niet of je een goede of succesvolle / geliefde zanger wordt.
Het is namelijk niet alleen techniek: bij zingen gaat het om veel meer. Bijvoorbeeld de specifieke klank van je stem. Je uitstraling. De intensiteit waarmee je zingt. Je presentatie en misschien ook je repertoire. Voor elk repertoire is weliswaar publiek te vinden, maar je kunt een repertoire gekozen hebben dat totaal niet bij je stem past.
Anders dan bij instrumentalisten (bandleden hebben vrijwel uitsluitend een conservatoriumopleiding!) hebben veel beroemde zangers een gedegen opleiding gehad. Hooguit zanglessen bij een muziekschool.
En het gekke (best idioot) is, dat juist die matig geschoolde zangers dikwijls met de grootste zak geld naar huis gaan. De hoogopgeleide musici hebben soms zelfs maar een schijntje van de totale buit.
Kortom: hoe word je zanger is vooral afhankelijk van genoemde zaken. Een opleiding staat daarbij niet eens als voorwaarde op de lijst. (moet een advocaat, dominee, leraar, piloot, chirurg, machinist of taxichauffeur eens proberen..maar dat terzijde)En soms hoef je zelfs niet eens een goeie stem of leuke uitstraling te hebben, bijvoorbeeld omdat je goeie kruiwagens of een beroemde vader/moeder of broer hebt. Ook dan kun je soms heel veel verdienen.
Gekke wereld. Niet?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
om goed te kunnen zingen en om zelf liedjes uit te brengen