Wikipedia geeft jou het antwoord:

De kopstem is een wijze van zingen, ofwel een zangregister waarbij meer vanuit resonanties van de hoofdholtes wordt gezongen, en de stembanden anders worden gebruikt, waardoor een dun, wellicht onnatuurlijk aandoend en wat 'vrouwelijker' klinkend soort zang ten gehore wordt gebracht. Bij mannen spreekt men meestal van falsetstem of stemregister (ook wel fistelstem) i.p.v. kopstem. De kopstem maakt samen met de borststem en de middenstem deel uit van het modaal stemregister.
De kopstem klinkt wat ijler van toon. Dit wordt bereikt door een bepaalde stand van het strottenhoofd, de mondstand en de stand van de stembanden; de borstresonans wordt hierbij minder waardoor minder lagere harmonischen worden geproduceerd, en de holtes van de mond en neus worden meer benut.