Het valt mij op dat liedjes op de radio in de omgekeerde volgorde worden aangekondigd van hoe ze worden afgespeeld. Waarom???

Ik zou denken dat het is om luisteraars aan de radio te laten 'plakken', totdat hun lievelingsliedje (dat als eerste wordt genoemd, als laatste wordt gedraaid) komt!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Muziek
1K

Het beste antwoord

Dat heeft één groot voordeel voor de discjockey:
De laatst opgenoemde plaat is meteen de aankondiging voor het eerstkomende nummer.
AWM
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dit wordt gedaan om het luisteren aantrekkelijker te maken, bijvoorbeeld doordat hierdoor de woorden "Die allemaal straks, maar nu eerst..." door de dj kunnen worden gebruikt. Dat is spannender dan een gewone saaie opsomming van namen van liedjes te moeten beluisteren.
Antoni
14 jaar geleden
Wat vooral vaak gebeurt: de muziek wordt in omgekeerde volgorde AFgekondigd, dus als de liedjes al gedraaid zijn. Bedoel je dat misschien? Dat heeft een hele praktische reden:

Als je in een rijtje van bijvoorbeeld vijf liedjes de titel of artiest van het 2e liedje wilt weten, let je goed op welk liedje daarna komt. Je onthoudt daarmee dus de gegevens van liedje 3 (vooropgesteld dat je daarvan de titel of artiest wel kent). Bij de reeks afkondigingen hoor je de door jou gezochte gegevens na de gegevens van liedje 3, omdat de afkondiging in omgekeerde volgorde is.