Hoe spreek je in het Engels/Amerikaans de titel: kolonel uit?

In films gaat het me vaak te snel, hoe spreek je het uit?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

Fonetisch klinkt het zo: kurrnul.
Amadea
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Zie Google Vertaalmachine: http://translate.google.nl/translate_t?rls=ig&hl=nl&q=kolonel&um=1&ie=UTF-8&sa=N&tab=wT#
Links van het woordje colonel zie je een luidsprekertje, als je daarop klikt hoor je de Engelse uitspraak.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij als "Culnull"
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kullunel, waarbij de tweede u heel kort is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het Engelse colonel is afgeleid van het Spaanse coronel. Hoewel de schrijfwijze veranderde bleef de uitspraak zoals die was, precies zo als in het Engelse 'kernel'.