Is dit teken (zie afbeelding) gecreëerd voor Harry Potter, of was het een bestaand teken? Zoja wat houd dit teken dan in?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
5.7K

Het beste antwoord

Vrijwel elke bron op internet verwijst naar de betekenis die het verhaal van Harry Potter er aan geeft als het simbool van de relieken van de dood.

Eén site claimt echter een oudere betekenis te kennen, maar hier zijn geen ondersteunende bronnen bij te vinden. Persoonlijk zou ik er niet al te veel waarde aan hechten, maar omdat het relevant is n.a.v. jouw vraag hier toch een quote met een verklaring van het symbool:

"Het symbool verschijnt in Harry Potter en de Relieken van de Dood is niet bedacht door JK Rowlings.

Het was al bekend als de Tricirculus Lineus. het symbool verscheen oorspronkelijk in het Oude Egypte in 2230 voor Christus als een vruchtbaarheidssymbool, als gevolg van een fallische lijn binnen een yonise cirkel, omgeven door een driehoek verondersteld wordt het schaamhaar te vertegenwoordigen.

Via Egypte werd het symbool door de oude Grieken goedgekeurd als embleem van de perverse en creatieve seksuele praktijken van de Egyptenaren, die in navolging van hun goden een onuitsprekelijke act genaamd Jamaharon (waarbij valse baarden, sla en kruiken met mummieingewanden) zou plegen. Zo is in Griekenland het symbool gebruikt op de meest beruchte van bordelen. Genaamd de "Horga'hn, 'open weergave van het symbool werd zowel obsceen en gedurfde beschouwd. (...)"

Toegevoegd na 11 uur:
Daphne91 bevestigd mijn gevoel. (bedankt daarvoor !)
De site is inderdaad nep !

Er blijft dus geen enkele bron over die het symbool een andere betekenis geeft dan in relatie met de Haary Potter en de relieken van de dood.

Je kunt dus redelijk veilig concluderen dat het teken origineel gecreëerd is voor Harry Potter.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Op de website zelf staat al dat het nep is. Zelfs de naam van de website zegt het.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
9 jaar geleden
Haha... je hebt gelijk !
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dank je wel! Heel goed antwoord