Ik heb gister K-PAX gezien...

En Kevin Spacey,oftewel Prot,was een buitenaardse entiteit die in een man zijn lichaam was gekomen.Toen deze weer naar zijn thuisplaneet ging heeft hij het lichaam achtergelaten.Maar hij heeft ook iemand meegenomen uit het ziekenhuis.Maar dit lichaam heeft hij wel meegenomen.Dit gedeelte van de film snap ik niet.Wie kan me dit uitleggen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

de afloop op deze wijze weergeven gebeurde uiteraard met opzet, omdat het ruimte laat voor verschillende interpretaties.
Zoals:
1. mooie suggestie, maar het is allemaal verzonnen
2. de alien is in het lichaam van de verdwenen vrouw vertrokken
3. prot is gewoon een alter ego die zich programmeerde (na zijn overleven ondanks de eerdere zelfmoord) om op de bewuste datum alsnog te sterven
4. de verdwenen vrouw vermoorde prot toen ze doorkreeg dat het allemaal nop was en is daarna gevlucht.

er zijn misschien nog wel meer scenario's denkbaar
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De film geeft aan het eind sterk de indruk dat het dus niets met Alien te maken had. Hij was gewoon een slimmem hardwerkende man die samen met zijn vader de sterren bekeek toen hij klein was, en daarom zoveel verstand van die dingen had.

Hij raakte na het vermoorden van zijn gezin in een tweede persoonlijkheid en die druk en natuurlijk het trauma resulteerde in de uiteindelijk katatonische staat waar de film mee eindigt. Allemaal verklaard.

Om de kijker te pesten hebben ze inderdaad een leuke kijkerspuzzel gegeven, waarbij ik denk dat het puur om de frustratie gaat. "Kevin Spacy" is gewoon een slimme man die haar heeft weggegogelt. Maar buiten dat wijst niets op een daadwerkelijk alien geval.