Is de film the gosth en the darkness gebaseerd op een waar gebeurd verhaal?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.7K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gisterenavond gekeken? :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
yep en yep

Het beste antwoord

The Ghost and the Darkness is inderdaad gebaseerd op een waargebeurd verhaal en wel dat van John Henry Patterson. Hij was luitenant-kolonel bij het Britse leger en werd in 1898 naar Kenya gestuurd om een brug te bouwen over de Tsavo-rivier. Veel werklui zijn om het leven gekomen door toedoen van leeuwen, of zoals hij ze noemde: the man-eaters of Tsavo.

In 1907 werd zijn boek gepubliceerd, waarin hij verslag deed over zijn ervaringen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nog even als aanvulling : er wordt gesuggereerd, dat dit heel uitzonderlijk was, dat leeuwen mensen uit hun tentje slepen.
Maar het gebeurt vaker : als je zo dom bent om persé een privé-tent op te zetten in een reservaat, zoals bijv de Massai Mara, kan het gebeuren, dat je 's morgens naast een leeg bedje wakkerwordt...Leeuwen zijn gemakszuchtig, vooral mannetjes : als ze geen vrouwen hebben om voor ze te jagen (en als ze geen superman-leeuwen zijn, willen de vrouwtjes ze niet.....), zullen ze zelf hun kostje bij elkaar moeten scharrelen. Een mens is net een lekkere hapklare brok, kan niet goed rennen, en slaapt lekker diep, dus pakken-wat-je-pakken-kan....
Ook mensen, die zo nodig uit hun landrover stappen, om een foto te maken van mens-met-leeuwen-op-de-achtergrond, krijgen de foto van hun leven - leeuw met 'kill'....

Andere antwoorden (2)

Misschien is deze link interessant.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deze film wel, weliswaar een oudje. The Entity

http://www.moviemeter.nl/film/1155. Geeft je een idee. Toevallig gisteravond nog bekeken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zag hem voor het eerst toen ik 9 was. Ik heb 3 weken niet kunnen slapen omdat op het einde ook nog eens werd verteld dat het echt gebeurd was. Vorig jaar weer een keer gezien. Hij blijft erg creepy...