Welke films zijn erg ongeloofwaardig?Welke dingen kloppen er niet?

Het valt me steeds meer op dat in films het onmogelijke plaatsvind.
Slechte fantasie die de werkelijkheid moet voorstellen.
Gewone mensen die keihard vallen en gewoon weer opstaan zonder een centje pijn.
Of dat ze in een verschrikkelijke noodsituatie niet de politie bellen maar het zelf proberen op te lossen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ben ik erg flauw als ik vraag naar geloofwaardige films? muw films die bedoeld zijn historische gebeurtenissen accuraat te laten zien kan ik me er zo vlug geen voorstellen.
Het hangt ook wel af van wat je als geloofwaardig ziet. Vaak wordt nog wel een poging ondernomen om een en ander er enigszins aannemelijk neer te zetten (zelfs bij sciencefiction en fantasie zijn er grenzen aan wat het publiek wil aannemen).

Antwoorden (13)

Star Wars
E.T.
Pirates of the Car.
Enz.. al die 'topfilms'
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In principe : op een enkel waar gebeurd verhaal na alle. Dat is namelijk het leuke en ergens ook het 'doel' van films (en verhalen) ; dat ze dingen vertellen die in de werkelijkheid niet per se hoeven te kunnen, of niet zo, of niet op die manier.

Dezelfde vraag stellen mensen vaak over soaps en ziekenhuis- of politieseries ; zou je echter een 'documentaire-achtige' film maken over de normale dagelijkse gang van zaken, dan zouden de kijkers vermoedelijk erg snel afhaken, en het publiek niet erg hard rennen om de beste plaats te kunnen krijgen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Veel films zijn gewoon science fiction, het is niet de bedoeling dat het echt lijkt, het is gewoon verzonnen, geprogrameerd, nep. Bijv. Harry Potter
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ice age 3 al gezien? Whaha, geen mensen maar wel het onmogelijke :-))

Toegevoegd na 3 uur:
Ook een erg leuke en ongeloofwaardige.

Monthy Python and the holy grail. Het stukje van The Black Knight.

Hup armen eraf - Iit's just a fleshwound
Hup been eraf - I'm infincable!!!!
2 benen eraf - Come back here! I'll bite your legs off!!

Doorzettingsvermogen, dat dan weer wel :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vroeger moest je goed kunnen acteren,tegenwoordig moet je er goed uitzien,en de computer doet de rest.
maar de werkelijkheid is wel eventjes anders.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Science fiction films! Daar klopt werkelijk geen hout van!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb 2012 gezien, die was gewoon hilarisch. Ik heb echt gelachen, zeker de eerste helft. Hij was zo overdreven onrealistisch dat het weer leuk werd. De special effects waren grandioos, ik heb genoten.
Wat er niet aan klopte, nou daar is gewoon geen beginnen aan. Er klopte helemaal niks aan. Maar die films moet je ook niet gaan kijken met de verwachting dat je een ijzersterk en geloofwaardig verhaal gaat zien, het is gewoon entertainment voor een avondje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
history of the world part 2
revenge of the killer tomato's
the blop
dracula
batman
spiderman
alle films gemaakt onder het naked gun label
idem bij mad max
en america's lampoon
home alone 123454
rambo 1 tot 24
alle monsterfilms zoals arachnafobia anaconda reptile alien
Met andere woorden bijna allle films ,films zijn nu eenmal entertainment en niet bedoelt als opleiding of zo al zijn er mensen die de werkelijkheid niet van fictie kunnen onderscheiden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat 'neppe' is juist het leuke ;).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb vandaag Total Recall bekeken (Swarzennegger op Mars), ook daar klopt niets van. Erg leuk. Films, waar wel alles klopt zijn vaak erg indringend. Denk maar eens aan The Reader.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het meest ongeloofwaardige was voor mij:
"The Core" (2003) van Jon Amiel.
"Charlie's Angels: Full Throttle" (2003) was ook wel ongeloofwaardig maar dat was wel te verwachten.

Maar "The Core" was echt zeer ongeloofwaardig.

Ten eerste:
de oorzaak van het probleem in de kern van de aarde was dat het vloeibare gedeelte van de kern was gestopt met draaien. GESTOPT met draaien ja, je leest het goed. Kom op zeg. De meeste geologen lachen zich een olifant als ze dit horen, maar zo slim hoef je niet te zijn om dat te snappen, je oma begrijpt nog dat dat niet kan.

Ten tweede:
Ze gaan met een soort "Dr. Snuggle's" apparaat (waar hebben ze dat toch van gejat) de aarde in. Dat apparaat werkt met echogolven, net als een niersteenvergruizer. Dat kan al niet, nierstenen zijn gevromdt door het zout: Calciumoxalaat. Die stenen die zijzelf vergruisen door de grond in te boren bestaat uit : Siliciumdioxide. Als je met een niersteenvergruiser siliciumdioxide kan vergruizen, dan ben je een knappe jongen.

Ten derde:
Ze gaan een reis maken naar de kern van de aarde met als doel een aantal ontploffingen te veroorzaken die de kern van de aarde weer laat draaien. Slim idee, maar denk eens even na. Stel je hebt een pan met kokend water. De hitte van de lucht die wordt veroorzaakt door de waterdamp zelf doet al pijn. En dan hebben we het alleen over 100 graden Celcius. Ander voorbeeld: stel je steekt een lucifer aan en je pakt een andere lucifer die nog niet gebrand is. Als je het rode einde van die lucifer naar het vuur brengt dan valt je wat vreemds op: Nog voordat je het vuur aanraakt gaat hij al aan! Dat betekent dat de hitte in de lucht eromheen al voldoende was om die lucifer aan te steken! Dus voordat je er bent, ben je al gegaard zeg maar. Die gasten in die vergruizer kwamen tot in de kern, sterker nog: ze kwamen uit de vergruizer en liepen in een soort aluminiumpakje rond. Kom op zeg! Houdt de kijker niet voor dom!
Deze film is duidelijk een schande en is weer een van de zoveelste films van na 1994 waar Amerikanen allerlei vulkanen, stormen, meteorieten enz trotseren. Kortom: over Natuurrampen en Buitennatuurlijke invloeden die Amerikanen maken waarbij "The White House" en "The American Army" de wereld red.

Andere voorbeelden:
"Twister" (1996)
"Dante's Peak" (1997)
"Independence Day" (1996)
"Armageddon" (1998)
"Appolo 13" (1995)
"Deep Impact" (1998)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
The Core heeft echt een hoog 'Danald Duck' gehalte.
2012.... geweldige rampen en special effects, dat wel, maar onder een vallend gebouw doorrijden met nog 1 millimeter er tussen...? ja hoor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Film en televisie zijn beide fictie. Er wordt getoond wat men wil laten zien, niet wat er werkelijk gebeurd. Pure entertainment en hooguit een kern (en meestal nog minder) van waarheid.
Het enige wat klopt, is het hart van de acteur en de toeschouwer.