hoeveel komedie films worden er gemiddeld uitgebracht per jaar over de hele wereld?

Ik wil eigenlijk voor mijn profielwerkstuk weten hoeveel komedie films er worden uitgebracht per jaar? Het gaat dan om alle soorten humor, dus elke film telt mee.
IK wil dit weten om een punt te maken voor een betogend stukje.
Omdat het voor mijn profielwerkstuk is, is het belangrijk dat de bron waaruit u de informatie heeft gehaald erbij vermeld is. Als u dat erbij zou willen zetten, zou dat heel fijn zijn.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

De beste bron op het internet voor films is IMDB. Hier kun je werkelijk ALLES vinden over ALLE films. De site zit heel erg makkelijk in elkaar als je informatie wilt hebben over specifiek 1 film. Helaas als je wat feiten over jaren en genres etc wilt opzoeken is het iets lastiger. Maar even puzzelen en dan kan het makkelijk!

Je kunt alle komedies vinden per jaar door te selecteren op genre: comedy en dan in de rechter kolom "Refine by": "Year". Het resultaat zijn alle komedies die ze hebben geregistreerd over de hele wereld. Hier een samenvatting:

2012: 3.733 (tot nu toe)

Klik voor alle gegevens op mijn bron:
http://www.imdb.com/search/title?genres=comedy&explore=year

Toegevoegd na 36 seconden:
Dus alleen zelf nog even het gemiddelde uitrekenen ;)